spot_img
luni, noiembrie 29, 2021
spot_img

Marcel Oțoiu a ieșit la pensie. Cum a depășit CENAFER criza Covid

După o îndelungată carieră dedicată transporturilor feroviare, Marcel Oțoiu a ieșit la pensie și a deschis pentru ultima oară ușa biroului de director general al CENAFER, funcție pe care a ocupat-o în ultimii șase ani de zile. Club Feroviar vă prezintă cum a reușit să treacă peste criza Covid instituția care se ocupă de calificarea și instruirea personalului feroviar.

Marcel Oțoiu a ieșit la pensie

Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară – CENAFER s-a înfiinţat prin Ordonanţa Guvernului României nr. 58/2004, aprobată prin Legea nr. 408/2004, cu modificări în Legea nr. 329/2009 (forma consolidată 03/04/2012). Este organizat şi funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaţiilor.

CENAFER este desemnat ca organismul naţional specializat al MTIC să asigure formarea – calificarea, perfecţionarea şi verificarea profesională periodică a personalului care efectuează activităţi specifice desfăşurării transportului feroviar în condiţii de siguranţă a circulaţiei, securitate a transporturilor şi de calitate a serviciilor feroviare, precum şi participarea în comisiile de autorizare a personalului cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei din transportul feroviar.

Pe lângă activităţile principale, CENAFER face analize şi elaborează studii privind îmbunătăţirea conţinutului şi creşterea eficienţei activităţii de formare-calificare, perfecţionare şi verificare profesională periodică a personalului care efectuează operaţiuni feroviare.

Marcel Oțoiu a ieșit la pensie. Mesaj emoționant pe Facebook

Marcel Oțoiu s-a pensionat la data de 31 august, iar azi, după o săptămână, a postat un mesaj emoționant pe contul său de Facebook, pe care îl redăm integral în cele ce urmează:

”La 31 august 2020, o importantă etapă din viaţa mea a ajuns la final. Am deschis pentru ultima dată, din postura celui care a ocupat poziţia de sus a demnităţii administrative a Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară – CENAFER, uşa încăperii care timp de 6 ani a reprezentat locul unde s-au plămădit, cu bune, dar şi cu mai puţin bune uneori, rezultatele muncii de echipă.

După 13 ani petrecuţi în instituţie, ca totul să fie împlinit, am aşteptat ca timp de o săptămână într-o stare de metamorfoză, viaţa şi natura lucrurilor să se aşeze în firescul lor.

Colaboratorilor şi partenerilor, persoane şi personalităţi deosebite, ale universului feroviar, de la nivelul academic până la cel de exploatare feroviară, tuturor le mulţumesc pentru sprijinul şi înţelegerea pe care le-am avut din partea Domniilor Lor, asigurându-i de expresia deosebitei consideraţii.

Era datoria mea ca astăzi, într-o zi de Mare Sărbătoare, Ziua Praznicului Nașterii Maicii Domnului, care este marcată şi ca zi de naştere a Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară – CENAFER, să nu-mi uit colegii, împreună cu şi alături de care am petrecut momente extraordinare, spunându-le tururor Domniilor Lor <La mulţi ani>! cu bunătate, cu împliniri şi realizări deosebite”.

Lipsa personalului specializat, principala problemă a CENAFER

Principala problemă cu care se confruntă CENAFER este lipsa personalului specializat, după cum a precizat instituția într-un răspuns la o solicitare adresată de Club Feroviar.

”În ultima perioadă au fost transformări importante în sistemul feroviar din România, prin restructurări, procese de liberalizare a pieței, ducând piața muncii din sistemul feroviar pe o poziție nu prea favorabilă comparativ cu cea europeană. În acest caz, considerăm că este necesară o indentificare a resurselor și strategiilor pe piața muncii, astfel acestea să țintească la oameni bine pregătiți, specializați pentru a aduce plus valoare muncii lor”, se arată în răspunsul citat.

CENAFER a trecut cu bine peste criza Covid

În condițiile impuse de restricțiile generate de pandemia de coronavirus de tip nou, CENAFER a fost nevoit să se adapteze, astfel încât activitatea sa să nu fie întreruptă.

”Instituția noastră s-a adaptat și a căutat forme de flexibilitate a muncii, bazându-se pe tehnologia existentă, programe, aplicații și platforme specializate, astfel încât activitatea principală a instituției a continuat. Angajații și-au autogestionat confortul programului zilnic”, precizează CENAFER.

Astfel, din punct de vedere organizatoric s-a acționat atât în sensul asigurării unei infrastructuri corespunzătoare, cât și pentru stabilirea unor măsuri de protecție a datelor cu caracter personal. ”Cu toate că au fost eforturi de adaptare, considerăm că instituția a făcut față, bazându-se pe responsabilitatea, conștiința și disciplina fiecărui angajat de a-și face treaba”, a precizat conducerea CENAFER.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole