Ministerul Transporturilor include Electrificare CFR pe lista companiilor care vor avea un management „profesionist”, potrivit prevederilor OUG 109 a guvernanței corporative.
Ministerul Transporturilor include Electrificare CFR pe lista companiilor care vor avea un management „profesionist”, potrivit prevederilor OUG 109 a guvernanței corporative, zilele trecute AGA Electrificare aprobând modificarea actului constitutiv al companiei în conformitate cu cerințele OUG 109/2011, a guvernanței corporative.
Management „profesionist” la CFR, pe alese
Decizia AGA are numărul 4 din 6 martie 2003. Potrivit acesteia, conducerea companiei la nivel de Consiliul de Administrație se va face de către șapte membri „aleși”, persoane fizice sau juridice, selectate potrivit OUG 109.
Reamintim că actul constitutiv al Electrificare CFR SA a fost adoptat în vremea lui Adrian Năstase prin HG 1283/2004 și nu prevedea un număr de membri ai CA, acesta fiind stabilit de legislația generală a societăților comerciale.
Un sereist pentru electrificarea dumneavoastră
Punem ghilimele la natura „profesionistă” a managementului, căci o bună parte din numirile făcute de Ministerul Transporturilor la societățile de cale ferată urmează principiul ”la vremuri noi, tot noi” sau ”lupul își schimbă parul, dar năravul ba”. Regăsim în structura CA persoane precum Traian Preoteasa care a adus aproape de faliment CFR Marfă cu decizia sa neinspirată de aducere a companiei naționale în concordat preventiv sau Ion Damian cu o carieră fulminantă în Poliție, numit în CA CFR SA. În CA Electrificare regăsim în prezent cu titlul de membru provizoriu în CA pe Ungureanu Petre, un fost angajat timp de 20 de ani al Serviciului Român de informații, consilier de director general CFR SA în prezent. Acesta are studii combinate de fizică la o facultate particulară cu altele de medicină veterinară.