spot_img
joi, mai 19, 2022
spot_img

Metrorex anunță când va fi gata Magistrala 6 de metrou, tronsonul 1 Mai-Tokyo

Constantin Mustățea, director Tehnic și de Investiții în cadrul Metrorex, a anunțat marți, la Conferința de Infrastructură organizată de Club Feroviar, care este termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, secțiunea 1 Mai-Tokyo.

Magistrala 6 de metrou

Termenul estimat pentru finalizarea procedurii de atribuire și semnarea contractului este decembrie 2021, potrivit oficialului Metrorex, iar termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor, decembrie 2025.

Procedura de atribuire pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție între stațiile 1 Mai și Tokyo a fost începută la data de 15 martie 2019 și suspendată de mai multe ori din cauza contestațiilor. În momentul de față, procedura de atribuire este în derulare și se află în evaluare tehnică.

Valoarea estimată a proiectului de infrastructură este de 692 milioane de euro cu TVA. La data de 12 februarie 2019, Comisia Europeană a emis Decizia nr. C(2019) 1342 final de finanţare a proiectului. Noua secțiune din viitoarea Magistrală 6 va avea o lungime de 6,60 km cale dublă și șase stații, iar pentru operarea ei va fi necesar un număr de 12 trenuri.

Secțiunea 2 din Magistrala 6 de metrou mai așteaptă

În ceea ce privește secțiunea a doua a proiectului, Tokyo-Aeroport Internațional Henri Coandă, aceasta este pusă deocamdată pe hold.

Valoarea estimată a proiectului este de 621 milioane de euro cu TVA, din care 320 milioane de euro sunt asigurați printr-un credit contractat în 2010 de Banca de Investiții a Japoniei – JICA. Așa cum prevede acum proiectul, secțiunea va avea o lungime de 7,60 km cale dublă și șase stații.

Indicatorii tehnico-economici ai investiţiei au fost aprobați prin H.G. nr. 930/08.12.2016, iar apoi au fost actualizați prin OMTIC nr. 995/2020. Pe 18 noiembrie 2020 a fost semnat contractul de servicii de cadastru în vederea dobândirii  prin expropriere/transfer a imobilelor, necesare realizării  obiectivului de investiţii. Documentația de atribuire pentru achiziţia serviciilor de proiectare și execuție lucrări de structură a fost încărcată în SEAP pentru validarea din partea ANAP, care a comunicat avizul conform condiționat. Apoi au fost implementate observațiile ANAP.

Numai că, odată cu schimbarea titularului de la Ministerul Transporturilor s-a schimbat și viziunea. Noul ministru, Cătălin Drulă nu mai consideră prioritar acest tronson pentru București. Astfel, conform Notei prezentate în cadrul ședinței de Guvern din data de 3 martie 2021, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va iniţia demersurile necesare către experţii BEI – PASSA pentru realizarea analizei privind sustenabilitatea economică și socială a proiectului pentru secțiunea de nord. În urma analizei, se va decide continuarea proiectului pentru secțiunea de nord sau reconfigurarea acestuia, se mai arată în prezentarea oficialului Metrorex făcută la Conferința de Infrastructură organizată de Club Feroviar.

 

Ultimele Articole