spot_img
miercuri, decembrie 7, 2022
spot_img

Maghiarii se întorc la tracțiunea diesel

Companiile feroviare maghiare care funcționau aproape în totalitate cu energie electrică au fost nevoite să revină la tracțiunea diesel, din cauza creșterii dramatice a prețurilor la energie.

Într-o țară în care mai mult de 90% din transportul feroviar de marfă s-a efectuat cu tracțiune electrică, acesta este un eșec major, spune asociația feroviară maghiară Hungrail, înaintând, potrivit Rail Freight, o listă de propuneri către Ministerul Tehnologiei și Industriei, potrivit logisticpost.ro.

„Unul dintre avantajele competitive ale transportului feroviar de marfă era oferirea serviciilor de către companii pe baza unor contracte pe termen mediu și lung. Recent însă, acesta a dispărut complet. Iar pentru a deveni din nou un mod de transport previzibil și planificabil, a fost depusă o primă rundă de propuneri”, explică Hungrail.

Din cauza prețurilor ridicate la energie electrică, pentru companiile feroviare este important să își poată procura energie pe baza achizițiilor zilnice sau pe termen lung. Prin urmare, Hungrail propune ca achiziția de energie de tracțiune să fie posibilă pentru cel puțin un trimestru, iar în cazul prețurilor favorabile, ar trebui permise achizițiile pe termen mai lung. Însă operatorul de infrastructură ar trebui să comunice companiilor feroviare contractante prețurile energiei de tracțiune cu cel puțin 30 de zile înainte de trimestrul dat, astfel încât acestea să nu afle ulterior ce preț au de plătit.

Hungrail mai propune ca administratorii de infrastructură să colaboreze cu ministerul, care exercită drepturi de proprietate, pentru a obține energie electrică la cel mai favorabil preț disponibil pe piață.

Prețurile energiei pentru transportul feroviar în Ungaria au crescut de zece ori, potrivit Hungrail.

Ultimele Articole