Două companii vor să livreze macazuri pentru Timișoara, la licitația organizată de municipalitate pentru liniile de tramvai.
La mijlocul lunii aprilie, Primăria Municipiului Timișoara a postat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație ce are ca obiect ”Furnizare echipamente necesare pentru finalizarea obiectivului de investiții Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseu 2, Calea Stan Vidrighin”. Valoarea totală estimată a contractului este de 3.410.400 de lei, echivalentul a aproximativ 700.000 de euro, așa cum a scris atunci Club Feroviar.
În urma demontării şinei de tramvai din intersecţia str. 1 Decembrie 1918 – Calea Stan Vidrighin – str. Ştefan cel Mare, lucrări cuprinse în obiectivul de investiţii „Reabilitarea liniilor de tramvai şi modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timişoara, Traseu 2, Calea Stan Vidrighin”, precum şi a aparatelor speciale de cale tramvai s-a constatat că schimbătorii simpli de cale (macazurile) au durata de utilizare depăşită şi prezintă un grad ridicat de uzură, iar anumite componente ale acestora prezintă jocuri/mişcări nepermise, deformări şi uzură mare.
Mai mult, Municipiul Timişoara a achizitionat tramvaie cu podea total coborâtă, furnizate de Bozankaya Otomotiv A.Ş., iar pentru acordarea garanţiei se impune ca uzura căii de rulare şi a aparatelor speciale de linie cale să se încadreze în parametrii prescrişi de standardele în vigoare. Aceste noi tramvaie vor circula pe tronsonul sus-menţionat, parte a liniei 6 de tramvai, se arată în Caietul de sarcini al procedurii. Reabilitarea liniei de tramvai vizează asigurarea unei conexiuni între Calea Stan Vidrighin aflată în curs de modernizare şi str. Ştefan cel Mare recent modernizată pe tronsonul 1 Decembrie 1918 şi str. Şt. O. losif. Aceste echipamente nu au făcut obiectul contractului de proiectare şi execuţie lucrări aferent obiectivului „Reabilitarea riniilor de tramvai şi modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timişoara, Traseu 2, Calea Stan Vidrighin”.
Două oferte la licitația de macazuri pentru Timișoara
Potrivit anunțului din SEAP, la termenul limită, au fost depuse două oferte, din partea Mari-Vila COM, respectiv voestalpine Railway Systems Romania.
Aceasta din urmă este principalul producător de aparate de cale din România, la fabrica sa de la Buzău. La rândul ei, și Mari-Vila produce macazuri pentru liniile de tramvai. Data limită pentru evaluările de calificare și tehnică, respectiv financiară este 29 noiembrie 2023.