spot_img
marți, iulie 5, 2022
spot_img

GALERIE FOTO Lucrările pe linia Pajura-Mogoșoaia, la final. De când se va circula cu 100 km/oră

Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a finalizat recent lucrările pe linia Pajura-Mogoșoaia de pe secția 700 București-Urziceni. Grație acestor lucrări, în curând pe aici se va circula cu 100 km/oră, iar durata călătoriei de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coandă va fi de 17 minute.

Adrian Bărbulescu

Lucrările de intervenție la linia de cale ferată dintre Pajura și stația Mogoșoaia au început pe 27 octombrie și au fost finalizate la finele săptămânii trecute.

Lucrările pe linia Pajura-Mogoșoaia scurtează cu patru minute călătoria spre aeroport

După cum au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Regionalei București, trenurile vor circula cu 100 km/oră, în loc de 80 km/oră, ca în momentul de față, după intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2020-2021, pe 12 decembrie.

Tot de atunci ar trebui să înceapă să circule și trenurile pe relația Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă, întreaga distanță urmând să fie străbătută în doar 17 minute. Dacă nu s-ar fi făcut lucrările la linie pe distanța de un kilometru și jumătate dintre Pajura și stația Mogoșoaia, durata călătoriei spre Otopeni ar fi fost de 21 de minute.

Nivelul de zgomot s-a redus considerabil

În cadrul acestor intervenții la linie, a fost schimbată șina și s-au făcut lucrări de sudură pe o distanță de 1,5 km, până la intrarea în ceea ce lumea cunoaște ca fiind ”Tunelul Pajura”. Pe această porțiune, după data de 12 decembrie, viteza de circulație va crește la 100 km/oră. Totodată, se va ridica de la 70 la 100 km/oră și viteza la trecerile la nivel de la halta Pajura. În ceea ce privește ”tunelul”, viteza va rămâne la 70 km/oră.

Concret, s-a renunțat la sistemul clasic cu JIL-uri (joantă izolantă lipită) și s-a trecut la cel modern, cu șină sudată, cum întâlnim pe tronsoanele de cale ferată modernizate de fonduri europene, cum ar fi București-Constanța sau București-Predeal. Un prim efect al lucrărilor, chiar înainte de creșterea vitezei de circulație, este reducerea considerabilă a zgomotului produs la trecerea garniturilor de tren pe această porțiune de cale ferată, fapt care este apreciat de locuitorii din apropiere. Asta pentru că aici calea ferată trece destul de aproape de casele din zonă.

Lucrările pe linia Pajura-Mogoșoaia, în completarea celor făcute de Porr și Arcada

Porțiunea dintre Pajura și Mogoșoaia rămăsese practic singura din traseul dintre Gara de Nord și aeroport pe care mai existau probleme. Înainte de începerea acestor lucrări, s-au finalizat cele de dublare a liniei ferate Mogoșoaia-Balotești, executate de Porr Construct și Wiebe, pe porțiunea pe care va circula trenul de aeroport, până la ramificația de la fosta haltă Odăile.

În ceea ce privește racordul nou de la Odăile la Terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă, construit de gălățenii de la Arcada Company, viaductul peste DN1 și stația terminus de la aerogară sunt finalizate și acum se lucrează la sistemele de semnalizare și automatizare feroviară.

Nu se știe încă intervalul de succedare a trenurilor

Potrivit ultimelor declarații făcute de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, trenurile ar urma să circule cu călători începând cu data de 12 decembrie. ”În această perioadă, după cum știți, se desfășoară testele dinamice. Recepția se va face în intervalul 2-4 decembrie, pentru ca apoi să poată fi introdus în noul Mers al Trenurilor, pe 12 decembrie”, a declarat săptămâna trecută Lucian Bode.

Marea necunoscută rămâne însă intervalul de succedare a trenurilor de aeroport, care în cererea de finanțare trimisă la Uniunea Europeană este de 20 de minute, însă au fost avansate și cifre de până la 50 de minute.

Dacă acest interval va fi mai mare de jumătate de oră, legătura feroviară  nu va mai fi atractivă, iar pasagerii vor prefera în continuare transportul rutier, fie cu taxiul sau Uber/Bolt, fie cu autobuzele STB. Și am putea suporta și corecții financiare de la Bruxelles.

Ultimele Articole