joi, ianuarie 16, 2025
spot_img

Constructorul a finalizat lucrările pe linia ferată Ocna Sibiului-Loamneș, s-a reluat circulația

După luni de zile de amânări, timp în care pasagerii trenurilor au fost lăsați cu ochii-n soare, constructorul care s-a ocupat de lucrările pe linia ferată Ocna Sibiului-Loamneș a anunțat că acestea au fost finalizate.

UPDATE. Ulterior, în cursul serii, și administratorul infrastructurii a anunțat că a fost redeschisă circulația: ”Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că azi, 10 decembrie 2024, începând cu ora 16:16, linia curentă Loamneș-Ocna Sibiului (închisă permanent) a fost redeschisă pentru circulația trenurilor de călători. Menționăm faptul că reparațiile la suprastructura feroviară care s-au executat pe linia simplă Ocna Sibiului–Loamneș, sunt incluse în programul de lucrări de tip QUICK WINS – SRCF Brașov, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR”.

Traficul feroviar între Sibiu și Copșa Mică a fost întrerupt din 1 iulie 2024, când au fost începute lucrările de reabilitare a unei porțiuni de 1,84 de km de cale ferată, aflată în zona lacurilor de la Mândra (între Ocna Sibiului și Loamneș). Lucrările au avansat într-un ritm mai mult decât modest, fiind și întrerupte câteva săptămâni.

Acum, reprezentanții constructorului au anunțat finalizarea șantierului. ”Astăzi, de la ora 16:00, se deschide circulația. Lucrările au fost finalizate”, a declarat, pentru Turnul Sfatului, Ion Fanea, reprezentantul Vest Construct SRL.

În asociere cu  San Electroterm Grup SRL, brașovenii de la Vest Construct SRL sunt antreprenorii angajați de CNCF CFR SA pentru reabilitarea celor 1,84 de km din secția de circulație feroviară 208, în cadrul unui contract semnat pentru 7,8 milioane de lei plus TVA.

Batjocura CFR Călători

Din data de 9 august, CFR Călători nu mai asigură transbordarea cu mijloace auto a pasagerilor pe calea ferată Ocna Sibiului-Loamneș. Transbordarea este asigurată doar la trenurile Interregional Călători.

La începutul lunii octombrie, așa cum am scris la vremea respectivă, SNTFC CFR Călători a lansat o procedură de achiziție publică pentru autobuze de înlocuire a trenurilor, care a fost însă făcută doar pentru a fi bifată, ”la mișto”.

Operatorul de stat spunea că are nevoie de aceste autobuze de înlocuire a trenurilor chiar de la data lansării licitației, 8 octombrie, și până pe 10 decembrie. Or, mai jos, în același anunț, se preciza faptul că termenul limită pentru primirea ofertelor la licitație era data de 21 octombrie. Mai mult, termenul stabilit pentru evaluările de calificare, tehnică și financiare ale ofertelor figura ca fiind data de 20 ianuarie 2025, adică după ce, teoretic, se vor termina lucrările și, deci, nu va mai fi nevoie de autocare, pentru că se va relua circulația trenurilor. Așa cum era de așteptat, procedura de achiziție a fost anulată, pentru că nicio firmă de transport auto nu a descoperit secretul călătoriei în timp.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole