joi, aprilie 17, 2025

FOTO Cum avansează lucrările pe calea ferată Tecuci-Iași, întârziate cu șase luni

Lucrările pe calea ferată Tecuci-Iași, care ar fi trebuit să fie finalizate în decembrie, au ajuns la un stadiu de execuție de 83%, motiv de fală pentru SRCF Iași.

”În această perioadă sunt în curs de execuție lucrări de îmbalastare a schimbătorilor de cale noi în stația CF Bârlad și lucrări de finisare a suprastructurii noii căi la linia II directă din aceeași stație. Termenul contractual actualizat de finalizare a lucrărilor la suprastructura feroviară pe cei 41 km dintre stațiile Tutova și Munteni este vara acestui an.

Pentru luna în curs, pe lângă lucrările aflate în execuție, mai sunt programate următoarele:

– Sudură electrică a șinelor pe linia II curentă, pe intervalul Zorleni-Crasna;

– Buraj mecanizat al căii pe linia II curentă Zorleni-Crasna și linia II curentă Bârlad-Zorleni;

– Finalizarea înlocuirii bretelei schimbătorilor de cale din stația Crasna, capăt X;

– Montarea de contrașine și trotuare metalice la poduri;

– Decolmatări ale șanțurilor”, se arată într-o postare de pe contul oficial de Facebook al SCRF Iași.



Șantierul ar fi trebuit să se încheie în decembrie

Club Feroviar a scris recent că reparațiile pe linia Tecuci-Iași (Magistrala 600), făcute de societatea ploieșteană Ness Proiect Europe, aflată la primul contract în domeniul feroviar, sunt în întârziere.

Valoarea contractului este de 163,605 milioane de lei (echivalentul a aproape 33 de milioane de euro), fără TVA, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în luna iunie a anului 2023. În toamna anului trecut, SRCF Iași susținea că șantierul se va încheia în decembrie 2024, apoi nu a mai precizat nimic în legătură cu termenul de finalizare a lucrărilor, pentru ca la finele lui ianuarie să avanseze un nou termen: ”vara acestui an”. În paralel, pe pagina oficială a CNCF CFR SA data estimată a finalizării figurează ca fiind decembrie 2026.

”Termenul contractual iniţial de finalizare a lucrărilor a fost actualizat prin trei acte adiţionale, justificate de motive obiective precum calamităţile înregistrate în septembrie 2024, necesitatea realizării PSS pe un substrat de teren mlăştinos, condiţiile meteorologice nefavorabile din iarna 2023-2024 precum şi perioada de vreme nefavorabilă la sfârşitul lunii decembrie 2024 – începutul lunii ianuarie 2025”, s-a justificat conducerea SRCF Iași.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole