miercuri, iunie 19, 2024
spot_img

VIDEO Lucrările pe calea ferată Lugoj-Timișoara Est avansează în ritm alert

Lucrările pe calea ferată Lugoj-Timișoara Est avansează în ritm alert, pentru dublarea și modernizarea liniei.

Finanțarea pentru lucrările la Lotul 2 Lugoj-Timișoara Est este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și în urma încheierii acestora se va ajunge de la 54,13 km linie CF simplă, la 108 km linie CF simplă desfășurată în 2026, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a SRCF Timișoara.

Printre cele mai importante lucrări, ce se execută la ora actuală, sunt lucrările de desfrișare a vegetației și de amenajare a drumurilor tehnologice, lucrările la culeea 1, culeea 2 și pila 1, de la podul de peste râul Timiș, km 523+955 proiectat, lucrările de defrișare la podul de peste râul Bega, km 537+305, lucrările de demontare a suprastructurii din stații, precum și construcții civile în stațiile CF Lugoj și Topolovăț.

Obiectivele specifice ale investiției sunt:

⦁ creșterea vitezei de circulație la 160 km/oră pentru trenurile de călători și la 120 km/oră pentru cele de marfă;

⦁ introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).

Beneficile specifice ale investiției sunt:

⦁ reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;

⦁ creșterea gradului de siguranță feroviară;

⦁ îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;

⦁ atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri de pe zona rutieră pe calea ferată.



Lucrările pe calea ferată Lugoj-Timișoara Est, făcute de FCC Construccion

Constructorul care lucrează pe acest lot este FCC Construccion S.A. (Spania). Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat la data de 28 decembrie 2022.

Termenul de execuție este de șase luni proiectare plus 36 de luni execuție, iar cel de finalizare – 28 iunie 2026. Valoarea contractului (fără TVA) este de 1.916.221.849,14 lei, echivalentul a 385 de milioane de euro.

Potrivit ultimei monitorizări realizate de CNCF CFR SA, la nivelul lunii aprilie stadiul fizic al lucrărilor era de 3%, cu un avans de 0,5 puncte procentuale față de luna anterioară, după cum a scris recent Club Feroviar.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole