spot_img
sâmbătă, decembrie 4, 2021
spot_img

FOTO-VIDEO Cum decurg lucrările pe Brașov-Sighișoara. S-au cumpărat ”cârtițele”

Lucrările pe Brașov-Sighișoara, executate de asocierea RailWorks, decurg conform graficului, iar recent antreprenorul a semnat contractul pentru ”cârtițele” care vor săpa tunelurile.

Asociația Pro Infrastructură a postat pe contul său de Facebook imagini de pe ”cel mai complex șantier de infrastructură din ultimii 30 de ani în România”.

Lucrările prevăzute sunt impresionante din toate punctele de vedere: două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri cu galerii duble, alte trei tuneluri cu galerii comune, un viaduct de 1700 de metri și zeci de mii de metri liniari de piloți  forați, precizează reprezentanții API, care au făcut o vizită la fața locului. ”Ne bucurăm să vedem o mobilizare bună în mai multe puncte de pe șantier. Am fost informați că antreprenorul a semnat contractul pentru achiziția a patru TBM-uri (Tunnel Boring Machine), utilaje folosite pentru execuția tunelurilor lungi, asemănătoare <cârtițelor> de la metrou. Ele vor săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi. La portalul în care vor fi aduse TBM-urile pentru tunelul Homorod vor începe lucrările de foraje în cursul acestei luni, urmând ca în prima parte a lui 2022 să fie lansate TBM-urile. La portalul de unde vor fi lansate celelalte două, pentru tunelul Ormeniș (cel de 7 kilometri), este extrem de important să fie rezolvate veșnicele blocaje birocratice. Sperăm că toți responsabilii din aparatul administrativ vor rezolva cu celeritate birocrația ca să evităm întârzierile (semnificative)!”, se mai arată în postare.



Lucrările pe Brașov-Sighișoara au început anul trecut

În primăvara anului trecut, asocierea RailWorks a preluat de la CFR SA amplasamentele în vederea începerii lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe subsecţiunile Braşov-Apaţa şi Caţa-Sighişoara, pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/oră.

Lucrările au început cu patru ani de întârziere, din cauza contestațiilor introduse în Justiție de asocierea Brasig (Strabag-Swietelsky), care avea o ofertă cu 40 milioane de euro mai mare. În final, instanța a dat câștig de cauză asocierii RailWorks.

Contractul, în valoare de 2,9 miliarde lei (fără TVA), este finanţat din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei al Uniunii Europene (85%) şi din bugetul de stat, iar perioada de implementare este de 108 luni de la data emiterii ordinului de începere, din care 48 de luni aferente execuţiei şi 60 de luni pentru garanţie.

Asocierea RailWorks (formată din companiile Aktor, Alstom, Arcada Company si Euroconstruct Trading ‘98) a câștigat și licitaţia pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa-Caţa.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole