spot_img
vineri, septembrie 30, 2022
spot_img

Lucrările la tunelul de cale ferată Bătuța sunt blocate de un deal. Cinci ani de întârziere

Lucrările la tunelul de cale ferată Bătuța, parte a proiectului de modernizare a tronsonului feroviar Simeria-Km 614, sunt blocate de un deal.

Situația a fost semnalată vineri de Asociația Pro Infrastructura, printr-o postare pe Facebook: „Deschiderea tunelului Bătuța este blocată de un deal! Nu se știe când vom putea folosi unul dintre cele mai importante obiective de pe tronsonul de cale ferată Simeria-KM 614 aflat în curs de reabilitare. După cum vedeți, tunelul de cale ferată este în continuare blocat de un deal. În prezent sunt excavați aproximativ 500 de metri din cei 586 ai tunelului, însă riscă să devină muzeu pentru că nici până în ziua de azi nu au fost scoși din circuitul forestier arborii din zona portalului estic. Le amintim responsabililor CFR Infrastructura că se împlinesc 5 (cinci!) ani de când au fost semnate contractele pentru reconstrucția căii ferate Simeria-KM 614. Este important de menționat că acești 5 ani de întârziere birocratică vin pe un lot în care lucrările ar fi trebuit să dureze… 4 ani de la parafarea contractului. Ce înseamnă asta? Șansele să putem circula pe noua variantă de viteză de la Bătuța la final de 2023 au devenit nule. Din momentul în care va începe lucrul la versant, vor fi necesare minimum 300 de zile de muncă la acesta”.



Tunelul de cale ferată Bătuța, parte a tronsonului Simeria Km 614

Pentru a se putea asigura, pe o distanță semnificativă, viteza maximă de 160 km/oră pentru trenurile de călători și 120 km/oră pentru trenurile de marfă, obiectivele specifice ale proiectului constau în reabilitarea/construirea a:

  • 141,178 km linie de cale ferată;
  • 9 poduri noi peste râul Mureș (cu deschidere de peste 100 m);
  • 52 poduri noi (cu deschidere de peste 50 m);
  • 19 pasaje (11 inferioare și 8 superioare);
  • 106 podeţe noi;
  • 3 tuneluri și o polată;
  • 4 clădiri noi construcții de mentenanță pentru dotările aferente;
  • 4 stații de cale ferată reabilitate;
  • 9 stații de cale ferată, construcții noi;
  • 11 puncte de oprire (Păulis, Conop, Lalasint, Văradia, Salciva, Tisa, Gurasada, Bretea, Mureșana, Branisca, Vețel, Mintia);
  • 141,178 km linie dublă reabilitată/modernizată a instalațiilor de electrificare, semnalizare, telecomunicații (348,3 km linie CF desfășurată electrificată, linie semnalizată, construcție instalații telecomunicații);
  • 141,178 km introducere ERTMS/ETCS Nivel 2 GSM-R.

Cine execută lucrările

LOT 1 Subtronson 2a: Km 614 – Cap Y Bârzava

Asocierea Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A.

şi SC Thales Systems Romania SRL

Lungime cale ferată reabilitată/modernizată: 41,91 km

Valoare contract: 1.689.959.733,89 lei

Termen estimat de finalizare: decembrie 2022

LOT 2 Subtronson 2b: Cap Y Barzava-Cap Y Ilteu

Asocierea Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A.

şi SC Thales Systems Romania SRL

Lungime cale ferată reabilitată/modernizată: 36,04 km

Valoare contract: 1.763.393.462,68 lei

Termen estimat de finalizare: decembrie 2022

LOT 3 Subtronson 2c: Cap Y Ilteu – Gurasada

Asocierea AKTOR S.A., Alstom Transport S.A. şi Arcada Company S.A.

Lungime cale ferată reabilitată/modernizată: 22,34 km

Valoare contract: 1.498.975.514,32 lei

Termen estimat de finalizare: septembrie 2023

LOT 4 Tronson 3: Gurasada – Simeria

Asocierea FCC Construccion SA, Astaldi S.p.A. şi Contratas y Ventas SA

Lungime cale ferată reabilitată/modernizată: 40,88 km

Valoare contract: 2.636.523.184,68 lei

Termen estimat de finalizare: februarie 2023

Finanțarea se face prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 din Fondul de Coeziune și Bugetul de Stat. Valoarea totală este de 9,52 miliarde de lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FC (85%): 6,8 miliarde de lei.

Ultimele Articole