marți, decembrie 10, 2024
spot_img

EXCLUSIV Lucrările la tramvaiul corporatiștilor se împiedică în mutarea unui peron

Lucrările de modernizare a căii de rulare pe Barbu Văcărescu din Capitală, tramvaiul corporatiștilor, așa cum l-a numit viceprimarul general Stelian Bujduveanu, s-au împotmolit în mutarea unui peron. Constructorul poate începe imediat șantierul, însă Primăria Capitalei are probleme în emiterea autorizației de construcție în zona Hotelului Caro. Alte trei loturi pentru care contractele au fost deja semnate se pot finaliza mai devreme.

”Încep lucrările pe una dintre cele mai importante linii de tramvai din Capitală: Linia5 – tramvaiul corporatiștilor! Primăria Capitalei a desemnat constructorul care va executa lucrările de reabilitare pentru linia 5. În perioada următoare va fi semnat contractul de execuție lucrări, și, ulterior, se va emite ordinul de începere a lucrărilor. Linia 5 va fi reabilitată pe o lungime de aproximativ 4,3 km, pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șoseaua Ștefan cel Mare la Pod Băneasa”, a scris viceprimarul pe pagina sa oficială de Facebook.

Au fost două oferte pentru modernizarea căii de rulare pe Bulevardul Barbu Văcărescu

La finele lunii mai, reabilitarea liniei de tramvai pe linia 5 din Capitală a fost scoasă oficial la licitație de Primăria Municipiului București, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Atunci, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Servicii de proiectare iluminat public, modernizare substația Nordului, rețele edilitare și semaforizare, asistență tehnică din partea proiectantului și lucrări de execuție pentru realizarea obiectivului de investiții Reabilitare sistem rutier pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa”. Valoarea totală estimată a contractului, ce va trebui dus la bun sfârșit în termen de un an, este de 154.261.252,86 lei, echivalentul a peste 30 de milioane de euro.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost pe 26 iunie. Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse două oferte, din partea asocierii Tancrad (lider), Oldroad Construct, Construcții Erbașu și a asocierii Mari-Vila COM (lider), Luxten Lighting Company, Electromontaj.

Constructorul este pregătit, dar sunt probleme cu mutarea unui peron

Stelian Bujduveanu nu a precizat, în postarea sa, ce constructor a fost desemnat, însă Club Feroviar a aflat că este vorba de cea de-a doua asociere, lucru confirmat apoi de patronul Mari-Vila, Marin Mîndrilă.

”Am dat documentația finală la Primărie. Putem să începem imediat lucrările, dat fiind că proiectarea este deja făcută de către Societatea de Transport București”, ne-a declarat el.

Însă, după cum am aflat pe surse, ordinul de începere a lucrărilor va întârzia, pentru că sunt probleme cu emiterea autorizației de construcție la nivelul Primăriei Municipiului București. Cauza ar fi că în zona Hotelului Caro se intenționează mutarea peronului unei stații câţiva zeci de metri față de amplasamentul prevăzut în proiect. Mutarea peronului ar fi fost solicitată chiar de patronii hotelului menționat și de mai multe instituții din zonă. Alte surse, din rândul proiectanților, ne-au precizat că mutarea refugiului cu pricina nu ar trebui să fie un obstacol în emiterea autorizației de construcție, având în vedere că ea trebuie eliberată de PMB, nu de o altă entitate, dar că la nivelul Municipalității sunt probleme în acest sens.

Lupta dintre oamenii vechi și cei noi din Primărie, în perspectiva alegerilor

tramvaiul corporatiștilor Licitația pentru tramvaie Gabriela Firea în tramvaiul 41În cadrul Primăriei Capitalei sunt în continuare funcționari-cheie angajați de fostul primar general Gabriela Firea, care încearcă să tragă de timp, pentru ca Nicușor Dan să nu puncteze electoral la alegerile locale de anul viitor.

Pe de altă parte, actuala administrație ar vrea să dea ordin de începere simultan pentru toate tronsoanele de linii de tramvai care vor fi modernizate, fără să ia în calcul faptul că acest lucru ar putea genera blocaje imense în trafic. În ciuda insistențelor noastre, până la ora publicării acestui articol viceprimarul Stelian Bujduveanu nu a putut fi contactat pentru lămuriri.

Lucrările pe alte trei loturi se pot finaliza mai devreme

modernizarea liniilor de tramvai în București rectificare bugetară pe 2022 la PMB licitația pentru modernizarea liniilor de tramvai linii de tramvai nemodernizate în București rectificare bugetară la PMB tramvaiele Astra Vagoane Călători lucrări urgente la linia de tramvai Anghel Saligny pentru liniile de tramvai Gabriela Firea pentru tramvaie

Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că unele tronsoane, mai scurte, se pot finaliza mai repede, deci ar fi de dorit ca șantierele să înceapă mai devreme.

Compania Mari-Vila a semnat deja contractele pentru trei tronsoane de cale de rulare care trebuie modernizată. Este vorba de următoarele loturi:

LOT 8 – Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Mărășești între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie”, lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă

Valoarea estimată fără TVA: 26.549.075,13 lei

LOT 9 – Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău, lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă

Valoarea estimată fără TVA: 29.887.989,58 lei

LOT 10 – Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la cap terminal Republica, lungime traseu 1,200 km cale dublă linie curentă

Valoarea estimată fără TVA: 48.106.467,12 lei.

”Chiar azi am dat scrisorile de bună execuție către Primărie. Proiectarea va dura trei luni, deci undeva în ianuarie ar putea începe lucrările. Pentru primele două tronsoane noi putem să facem linia în trei-patru luni, dacă iarna va fi blândă. Oricum, iernile nu mai sunt ce-au fost odată”, ne-a declarat Marin Mîndrilă.

Ce lucrări vor fi făcute la tramvaiul corporatiștilor

Liniile de tramvai de pe tronsonul respectiv au fost puse în funcțiune între anii 1970 și 1987, iar substația electrică de tracțiune Nordului – în anul 1976. Lungimea liniei de tramvai este de 4,23 km cale dublă, ampriza liniei de tramvai fiind de 7 m.

Suprafaţa totală a terenului unde se vor face lucrări de construcţii este de 31.583 mp, din care: 29.710 mp pentru linia de tramvai şi 1.873 mp pentru peroane, amplasaţi în cadrul domeniul public. Vor fi reconstruite 18 peroane. Vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.

bucla de întoarcere de la BăneasaAcum, Primăria trece la etapa a doua de modernizare a căii de rulare pentru tramvaiul 5. Prima etapă s-a finalizat în urmă cu mai bine de zece ani, când a fost modernizat Bulevardul Aerogării, inclusiv liniile de tramvai și peroanele. Singura porțiune care nu a fost finalizată atunci în zona de nord este bucla de întoarcere a tramvaielor de la Aeroportul Băneasa (strada Grațioasă), unde au tot existat probleme de ordin juridic în legătură cu proprietatea asupra terenului.

Între timp, și aici s-a rezolvat problema, iar bucla este funcțională.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște. LISTA premiilor

La București au avut loc miercuri seara Galele Feroviare 2024, eveniment desfășurat in memoriam Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar, care ne-a părăsit...

Ultimele Articole