GALERIE FOTO Lucrările la Terminalul Granitul nu sunt gata, așa cum promitea Gabriela Firea

22 noiembrie 2020

Lucrările la Terminalul Granitul din estul Bucureștiului avansează, însă nu vor fi gata în această toamnă, așa cum promitea fostul primar general Gabriela Firea.

“După 7 ani de blocaje, Park&Ride Cora Pantelimon, un proiect preluat de la zero când am venit la Primărie, va fi gata în această toamnă”, scria pe pagina sa de Facebook Gabriela Firea, pe 22 iunie.

Proiectul include 500 de locuri de parcare, terminal pentru tramvai, autobuz, microbuze private. Primăria Capitalei a reînceput lucrările la parcarea de tip park&ride Pantelimon și bucla de întoarcere a tramvaiului de la Granitul în septembrie 2019.

Inițial, termenul de finalizare a lucrării era anul 2014. Din 2017, de când a fost reluată circulația tramvaielor pe Șoseaua Pantelimon, aici sunt folosite doar tramvaie cu dublă cabină, iar la Granitul (Cora Pantelimon) vatmanul se mută dintr-un capăt în altul al vehiculului. Tramvaiele cu dublă comandă au fost retrase atunci de pe linia 5, unde circulau tocmai pentru că nici la capătul de linie de la Aeroportul Băneasa nu există buclă de întoarcere.

Lucrările la Terminalul Granitul, executate de aceeași asociere care trebuia să le finalizeze în 2014

Lucrările sunt executate de un consorțiu format din TIAB SA, Tehnologica Radion și VIA proiect, pe baza unui nou contract semnat cu Primăria Capitalei la finele lunii iulie 2019, în valoare de 21 milioane de euro. Contractul pentru parcarea de la Cora Pantelimon și bucla de întoarcere a tramvaielor a fost semnat cu exact aceeași asociere care ar fi trebuit să finalizeze lucrările pe 10 august 2014.

Acum, lucrările sunt destul de avansate, însă doar o minune poate face ca ele să fie finalizate în ultimele opt zile care au mai rămas din această toamnă. Liniile de tramvai sunt gata, a fost montată și linia de contact pentru alimentare la 750 V și se lucrează la rampele de acces în parcarea supraterană.

Chiar dacă infrastructura pentru tramvai a fost finalizată, ea nu va fi dată în funcțiune decât atunci când va fi gata întreg terminalul. Abia atunci, liniile 14 și 46, care acum circulă deviat, pe Bulevardul Chișinău și Bulevardul Basarabia, până la terminalul de la Republica, vor reveni pe traseul de bază.