Lucrările la Pasajul Solventul din Timișoara, care va subtraversa liniile de cale ferată, avansează în ritm alert și vor fi gata în acest an.
Potrivit viceprimarului Ruben Lațcău, citat de Sursa de Vest, chesonul a străpuns pământul pe sub liniile de cale ferată, iar în trei zile, avansul e de peste cinci metri. De asemenea, el a anunțat că utilajele au început deja operațiunea de excavare a pământului din celălalt capăt al chesonului.
”Pentru acest proiect, contractul a fost semnat cu două săptămâni îninte ca primarul Dominic Fritz să își preia mandatul nou și termenul inițial pentru proiectare era de șase luni. De la început acest termen a fost nerealist. A durat undeva la doi ani proiectarea și avizarea și de aici a venit principala întârziere. Compania a început să facă pereții mulați înainte ca toate avizele să fie eliberate de către CFR, pentru că ele nu interefarau cu calea ferată, dar efectiv până când toate avizele erau obținute, până când am putut să intervenim în mod legal pe amplasamnetul căii ferate, a luat peste doi ani de zile. Au fost făcute 14 proiecții tehnice, fiecare cu autorizație separată de construire, doar pentru relocările pentru calea ferată. Fiecare, individual, a trebuit să fie avizată și de către CFR și de către celelalte instituții avizatoare. Deci, aici a fost principala pierdere de timp, în faza de proiectare și avizare, iar după ce au fost obținute toate avizele, asta fiind acum un an și jumătate, lucrările au mers într-un ritm destul de bun (…) Ne pregătim ca undeva în vara acestui an să putem trece pasajul cu mașina, cu bicicleta sau pe jos”, a declarat Ruben Lațcău.
Șantierul a început luna trecută
Chesonul din beton, cu o lungime de 70 de metri, lățime de 28 de metri și înălțime de 9 metri, care practic va reprezenta pasajul propriu-zis, a fost finalizat anul trecut în noiembrie, iar o lună mai târziu a început străpungerea stratului de pământ și subtraversarea celor 10 linii de cale ferată.
Pasajul Solventul este construit în continuarea străzii Bogdăneștilor și va avea patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens. Va avea o lungime de 90 de metri, va trece pe sub 10 linii de cale ferată, va avea linii de tramvai, dar și trotuare și piste de biciclete, pe ambele părţi.
Contractul pentru actualizarea proiectului tehnic și execuție lucrări a fost câștigat prin licitație de o asociere formată din Spic (lider/Italia), Pod-Proiect (Iași) și Sylc Con Trans (Arad). Lucrările la Pasajul Solventul au o valoare de 132 de milioane de lei (inclusiv TVA), din care 43 de milioane de lei prin programul Anghel Saligny, iar restul, din bugetul local.