spot_img
vineri, decembrie 3, 2021
spot_img

Constanda a înghețat lucrările la Pasajul Doamna Ghica, Park&Ride Pantelimon și Prelungirea Ghencea

Mai multe obiective de investiții ale Primăriei Capitalei, printre care lucrările la Pasajul Doamna Ghica, Park&Ride Pantelimon și Prelungirea Ghencea, sunt oprite în momentul de față. Conturile Primăriei Capitalei sunt poprite și, din aceasta cauză, conform legislației în vigoare, nu se poate plăti nicio lucrare de investiții, au explicat pentru Club Feroviar reprezentanții Municipalității. Drept urmare, termenele de finalizare a acestor investiții au fost amânate, unele dintre ele sine die.

Adrian Bărbulescu

lucrările la Pasajul Doamna Ghica

La începutul lunii august 2020, Primăria Capitalei anunța că a fost informată cu privire la depunerea dosarului de executare a conturilor, ca urmare a unei decizii definitive prin care omul de afaceri Costică Constanda trebuie să primească de la Municipalitate despăgubiri de 115 milioane de euro. Situația nu s-a deblocat nici acum, așa că investițiile au înghețat, neputându-se face plăți.

Club Feroviar vă prezintă situația la zi a proiectelor care implică infrastructură de tramvai și ce orizont de timp este preconizat pentru finalizarea lor.

Terminalul Multimodal Granitul e gata 85%, dar nu poate fi finalizat

La Terminalul Multimodal Granitul (Cora Pantelimon), unde este și noua buclă de întoarcere a tramvaielor de pe Șoseaua Pantelimon, progresul fizic al lucrărilor este de aproximativ 85%, conform calculelor supervizorului proiectului.

Lucrările au fost reluate pe 11 ianuare 2021, după ce fuseseră sistate, la solicitarea antreprenorului, în perioada 18 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021. Termenul de finalizare este luna martie 2021, însă depinde de starea vremii, de mobilizarea corespunzătoare a antreprenorului și de soluționarea situației financiare cu care se confruntă la acest moment PMB, precizează reprezentanții Municipalității, la solicitarea Club Feroviar.

”Conturile Primăriei Capitalei sunt poprite și, din aceasta cauză, conform legislației în vigoare, nu se poate plăti nicio lucrare de investiții. De aceea, lucrările nu se pot continua până nu se va debloca această situaţie financiară”, se arată în răspunsul Primăriei Municipiului București.

Tot aici se precizează faptul că lucrările au întârziat ca urmare a dificultăților generate de pandemia SARS COV-2 și a regulilor ce au trebuit respectate de către antreprenor în vederea prevenirii răspândirii virusului. Astfel, productivitatea constructorului a fost diminuată, ritmul lucrărilor fiind mai lent față de cel asumat inițial. Acestea, cumulate cu anumite perioade de vreme nefavorabilă, au generat o extensie de timp agreată de parțile implicate de 171 zile, fără costuri suplimentare, menționează PMB.

Lucrările la Pasajul Doamna Ghica sunt sistate

lucrările la Pasajul Doamna GhicaLa Pasajul Doamna Ghica, progresul fizic al lucrărilor în momentul de față este de aproximativ 50%, conform raportărilor consultantului proiectului și luând în considerare faptul ca tablierul metalic reprezintă 50% din lucrare.

”În prezent, ca urmare a solicitării antreprenorului care invocă vremea nefavorabila ce nu permite desfășurarea lucrărilor, proiectul este sistat. Având în vedere sistările, se decalează și termenul de finalizare cu aproximativ două luni. Termenul de finalizare al contractului este sfârșitul lunii mai 2021, condiționat de o mobilizare corespunzătoare a antreprenorului si de asigurarea de către Beneficiar a plăților”, precizează Primăria.

Pasajul, proiectat fără linie de tramvai

Planul Urban de Mobilitate Durabilă București-Ilfov 2016-2030 prevede o linie de tramvai Berceni-Pipera. Cu toate acestea, Pasajul Doamna Ghica a fost proiectat, în mandatul fostei administrații, fără a fi prevăzut spațiu pentru o viitoare linie de tramvai, spre deosebire de pasajul de la Străpungerea Doamna Ghica-Chișinău și de cel de la Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu.



Acum, pasajul nu mai poate fi reproiectat. Municipalitatea precizează că PMUD 2016-2030 Regiunea București-Ilfov este un document strategic, astfel în faza de implementare a proiectelor sunt necesare studii de fezabilitate în vederea stabilirii amplasamentului exact și a detalierii soluției tehnice optime. Acesta este necesar a fi actualizat cel puţin o dată la cinci ani sau mai des, în funcție de evoluțiile viitoare în zona polului de creștere București-Ilfov.

”Astfel, prevederea în PMUD a liniei de tramvai pe traseul Berceni-Pipera reprezintă un scenariu de dezvoltare maximă a rețelei de transport de suprafață. Dacă ulterior dării în exploatare a pasajului suprateran Doamna Ghica se constată o cerere substanțială de călători și necesitatea înființării unei linii de tramvai care să facă legătura între Pipera și Pantelimon, pasajul suprateran este proiectat să asigure o încărcare suplimentară, linia de tramvai putând fi construită pe banda a doua a căii de circulație și folosită atât de traficul feroviar, cât și de cel auto prin luarea de măsuri privind siguranța participanților la trafic (ex: adaptarea semnalizării și a marcajelor existente)”, precizează Municipalitatea.

Lucrările pe Prelungirea Ghencea sunt și ele oprite

Și pe Prelungirea Ghencea, unde proiectul prevede supralărgire și construcția unei linii de tramvai, lucrările stagnează.

”Referitor la lucrările aferente obiectivului de investiții Prelungirea Ghencea, vă informăm că acestea vor fi continuate, însă, deocamdată, şantierele sunt oprite, atât din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, cât şi din cauza faptului că există o poprire a conturilor Primăriei Capitalei – ceea ce înseamnă că, pentru moment, nu se pot face plăţi şi nu se pot realiza investiţii. Primăria Capitalei caută soluţii financiare pentru rezolvarea acestei situaţii”, se arată în răspunsul PMB.

Oficialii Municipalității au precizat că se va putea estima un termen cu privire la finalizarea lucrărilor de execuție în funcție de alocările bugetare ce urmează a fi stabilite pentru anul 2021.

În concluzie, lucrările la Pasajul Doamna Ghica, Park&Ride Pantelimon și Prelungirea Ghencea sunt sistate până la rezolvarea situației financiare de la Primăria Capitalei.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole