Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat marți după-amiază că au fost finalizate lucrările din stația CF Hârsești și, în consecință, s-a renunțat la transbordarea auto pe linia 101.
Administratorul infrastructurii a informat că au fost finalizate lucrările de montare a noilor aparate de cale pe linia II din stația Hârșești, circulația trenurilor de călători fiind reluată de marți, 23 ianuarie, în condiții normale de trafic, fără transbordare auto pe relația Stolnici – Corbu.
Lucrările de montare a celor patru schimbătoare de cale noi și de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii ferate, cu elemente de cale noi – șină, traverse, material mărunt de cale – sunt incluse în programul de lucrări tip Quick Wins, LOTUL 23, desfășurat pe raza SRCF Craiova și au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză, îmbunătățirea condițiilor de circulație și a gradului de siguranță.
Lucrări executate în două etape
Lucrările din stația Stația CF Hârsești au fost executate în două etape, 12 – 22 decembrie 2023 și 15 – 23 ianuarie 2024, perioade în care circulația trenurilor de călători s-a desfășurat cu transbordare auto pe relația Stolnici – Corbu.
Pe raza SRCF Craiova, în cadrul programului de lucrări Quick Wins, cu finanțare din PNRR, au fost finalizate reparațiile punctuale pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe cinci loturi (Lot 18 Pitești – Pârvu, km 111+950-113+150, Lot 19 Bradu de Sus – Costesti, km 117+230 – 118+350, Lot 21 Falfani – Stolnici, km 138+050 – 138+130, Lot 22 Stolnici – Harșești, km 146+100 – 146+642 și Lot 26 Stația Pielesti, km 235+550 – 235+700), unde a și fost redeschisă circulația feroviară, în derulare la momentul actual fiind lucrările de reparații pe Lotul 6 Rădoiești – Atârnați, Fir II km 92+033 – km 93+932 și Lotul 23 Stolnici – Corbu, km 149+950 -150+900 – etapa de profilare și buraj. De asemenea, pentru opt loturi (Lot 1, Lot 2, Lot 3, Lot 4, Lot 5, Lot 9, Lot 10 și Lot 20) au fost predate amplasamentele și organizate șantiere pentru demararea lucrărilor – cu depozitare materiale, iar pe celelalte 11 loturi, constructorii sunt în etapa de achiziție, aprovizionare și depozitare a materialelor noi de cale.