marți, ianuarie 14, 2025
spot_img

Lucrarile de proiectare pentru Belgrad-Budapesta se vor finaliza in luna septembrie

railLucrarile de proiectare preliminare pentru sectiunea feroviara Belgrad-Stara Pazova ca parte a liniei de cale ferata Budapesta – Belgrad vor fi finalizate pana la sfarsitul lunii septembrie. De asemenea, pentru luna octombrie s-a convenit asupra finalizarii contractului comercial. Acestea au fost anunturile facute in cadrul unei reuniuni desfasurate in 9 septembrie 2016 la care au participat ministrul sarb al transporturilor, Zorana Mihajlovic, reprezentantii Comisiei pentru dezvoltare nationala si reforma din China si ministrul ungar al afacerilor externe si  comertului, Péter Szijjártó.
Grupul tehnic al celor trei tari a desfasurat activitati in vederea unui acord privind aspectele tehnice si tehnologice legate de linia de cale ferata pentru a asigura serviciile de transport efectuate prin intermediul trenurilor cu viteze de deplasare de 200 km/ora.
Din partea Chinei, CRBC (China Bridge and Road Corporation), CCCC (China Communications Construction Company) si Exim Bank din China sunt implicate in proiect.
In luna iunie a anului 2016, a avut loc o reuniune intre ministrul ungar al afacerilor externe si directorul adjunct al Comisiei pentru dezvoltare nationala si reforma din China, Wang Xiaotao. Cele doua parti au convenit ca este necesara elaborarea unei solutii pe baza careia investitiile  sa fie in deplina conformitate cu reglementarile europene. China finanteaza 85% din costul de 472 miliarde HUF (1,5 miliarde EUR) al proiectului de modernizare.
La sfarsitul anului 2015, Péter Szijjártó si presedintele Comisiei pentru dezvoltare nationala si reforma din China au semnat acordul interguvernamental privind modernizarea liniei feroviare Budapesta-Belgrad.
In decembrie 2014, primul-ministru sarb, Aleksandar Vucic, omologul sau din Ungaria, Viktor Orban, si primul-ministru chinez, Li Keqiang, au semnat acordul privind constructia liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta. Linia cu o lungime de 370 km va necesita investitii de 1,5-2 miliarde EUR si include lucrari de extindere si modernizare. O sectiune de aproximativ 334 km din lungimea totala a liniei trebuie transformata in linie dubla electrificata.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole