Personalul feroviar a făcut lucrări pe calea ferată Timișoara-Arad, pentru remedierea unor puncte periculoase și aducerea liniei în parametrii proiectați, înainte de modernizarea care se va face cu fonduri europene.
”În data de 30.09.2024, pe raza SRCF Timișoara între stațiile Vinga și Orțișoara, au avut loc o serie de lucrări de remediere a unor puncte periculoase descoperite în urma verificărilor efectuate cu vagonul de măsurat calea. Lucrările s-au desfășurat între km.29+050 – 29+650, și au constat în lucrări de buraj a liniei, nivelare și compactare a prismei de piatră spartă, aducând linia în parametri optimi de circulație feroviară. Aceste lucrări au fost executate cu personal propriu din cadrul SRLU Timișoara”, se arată într-o postare de pe pagina oficială de Facebook a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timișoara, unde a fost atașată și filmarea alăturată.
Lucrări pe calea ferată Timișoara-Arad, între Orțișoara și Vinga
Cele două stații feroviare menționate în postare se află pe secția de circulație 310, între Timișoara Nord și Arad, linie simplă electrificată, între cele două orașe fiind o distanță de 57 de kilometri.
Această distanță este parcursă cel mai rapid într-o oră și 24 de minute (IR 72) și cel mai lent în două ore și opt minute (R 3117). Între stația CF Orțișoara și halta de mișcare Vinga sunt șapte kilometri. Sectia de circulație feroviară 31 pornește de la Timișoara Nord, trece prin Arad, Sântana, Nădab și Ciumeghiu și se oprește la Oradea. De la Arad la Oradea linia este simplă neelectrificată.
Pe distanța Timișoara Est-Ronaț Triaj, se lucrează cu fonduri europene, așa cum am mai scris, fiind vorba de Lotul 3 din proiectul Caransebeș-Timișoara-Arad.