Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat luni că au început lucrări la linia ferată Roșiori Nord-Măldăeni, de tip Quick Wins, pentru ridicarea restricțiilor de viteză, în valoare de 19,61 milioane de lei, fără TVA, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, pentru viteza maximă de circulație de 120 km/oră.
Lucrările de reparații punctuale a suprastructurii căii între stațiile Roșiori Nord și Măldăeni sunt incluse în programul de lucrări tip Quick Wins (Lotul 9) și au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză, îmbunătățirea condițiilor de circulație, prin creșterea vitezei maxime până la 120 km/oră și optimizarea gradului de siguranță.
Astfel, în perioada 11 martie – 10 mai 2024, între stațiile Roșiori Nord și Măldăeni, constructorul a deschis șantierul pentru lucrări pe firul I, de la km 101+330 până la 106+000, unde se vor înlocui toate componentele suprastructurii căii cu materiale noi – șină, traverse și material mărunt de cale – și se vor executa lucrări de profilat și buraj mecanizat.
Lucrări la linia ferată Roșiori Nord-Măldăeni. Se circulă doar pe firul II
În perioada desfășurării lucrărilor de tip Quick Wins de pe firul I, trenurile vor circula doar pe firul II între stațiile stațiile Roșiori Nord și Măldăeni, cu restricție de viteză, pentru protecția muncitorilor, în zona șantierelor.
Lucrările sunt executate de asocierea SC Rotary Construcții Mentenanță (lider asociere) – Proiect Consult – Euro Construct Trading 98 SRL.
La ora actuală pe linia 100 București-Craiova, SRCF Craiova are deschise patru șantiere pe intervalul Roșiori Nord – Rădoiești – Atârnați – Măldăeni – Mihăești, pentru lucrări de tip Quick Wins, pe o lungime totală de 14,389 km, unde viteza maximă de circulație, după finalizarea lucrărilor, va ajunge la maximum 120 km/oră, pe Lotul 3 Rădoiești – Atârnați, Fir I, km 85+880 – 90+500, Lotul 6 Rădoiești – Atârnați, Fir II, km 92+033 – km 93+932, Lotul 9 Roșiori Nord – Măldăeni, Fir I, km 101+330 – 106+000 și Lotul 10 Roșiori Nord – Mihăești (linia II, stația Măldăeni), iar pe linia 101 PITEȘTI – CRAIOVA, 2 șantiere pe o lungime totală de 2,95 km, Lotul 23 Stolnici – Corbu, km 149+950 -150+900 – etapa de sudură aluminotermică – și Lotul 20 Pârvu – Falfani, km 127+500 – 129+500 unde, pentru asigurarea frontului de lucru în Stația Costești, traficul feroviar se desfășoară în condiții speciale în perioada 7 martie – 31 mai 2024, cu transbordare auto pe distanța Pârvu – Costești.
În cadrul programului de lucrări Quick Wins, cu finanțare PNRR, pe raza SRCF Craiova au fost finalizate reparațiile punctuale pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe cinci loturi de pe linia CF Pitești – Craiova (Lot 18 Pitești – Pârvu, km 111+950-113+150, Lot 19 Bradu de Sus – Costesti, km 117+230 – 118+350, Lot 21 Falfani – Stolnici, km 138+050 – 138+130, Lot 22 Stolnici – Harșești, km 146+100 – 146+642 și Lot 26 Stația Pielești, km 235+550 – 235+700), unde a și fost redeschisă circulația feroviară.
Pentru ultimele 15 loturi (Lot 1, Lot 2, Lot 4, Lot 5, Lot 7, Lot 8, Lot 9, Lot 11, Lot 12, Lot 13, Lot 14, Lot 15, Lot 16, Lot 17 și Lot 20), SRCF Craiova a predat deja amplasamentele constructorilor, pentru organizarea șantierelor și depozitarea materialelor.