Compania Națională de Căi Ferate CFR SA lansează noi lucrări la linia ferată pe Valea Jiului, între stațiile Bănița și Merișor de pe secția de circulație 202. Cel mai probabil, lucrările vor fi făcute tot de Bawi, deoarece constructorul are deja organizarea de șantier în zonă.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Lucrări de reparații pentru ridicare restricții de viteză Linia 116 între stațiile Merișor-Bănița km 64+600/900 și km 65+200/500 (traverse cu contrașină)”.
Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de șase luni, este de 4.833.832,13 lei, echivalentul a aproximativ 970.000 de euro.
Pe linia 116, între stațiile Merișor-Bănița firul 2, între km 64+600-65+500, linia este montată pe suprastructură tip 49, traverse de lemn normale în curbe prevăzute cu contrașină pe firul interior. Pe această distanță la ultimul recensământ, făcut în toamna anului 2022, a fost constatat un procent foarte mare de traverse de lemn aflate într-o stare avansată de degradare. Din cauza stării necorespunzătoare a traverselor, în exploatare nu mai sunt asigurate condițiile pentru menținerea ecartamentului și a nivelului în limitele toleranțelor. Pentru eliminarea problemelor cauzate de traversele de lemn normale necorespunzătoare, în vederea menținerii ecartamentului și a nivelului în limitele toleranțelor, se impune înlocuirea tuturor traverselor de lemn necorespunzătoare cu traverse de beton prevăzute cu contrașină și cu traverse de lemn normale din stejar impregnate, lucrări de buraj intermediar și buraj I mecanizat al traverselor.
Cantitățile de materiale ce trebuie aduse la fața locului pentru a executa lucrarea sunt următoarele: traverse de lemn normale impregnate – 232 de bucăți; plăcuțe de cauciuc tip K49L – 464 de bucăți; plăcuțe de polietilenă – 464 de bucăți; tirfoane B2 – 1.856 de bucăți; traverse de beton tip TC 31 S20 – 777 de bucăți; traverse de beton tip TC 31 S0 – 150 de bucăți; traverse de beton tip TC 31 (S20-0) – 33 de bucăți; plăcuțe de cauciuc tip K49 B – 2.880 de bucăți.
Condiții de participare la licitația de lucrări la linia ferată pe Valea Jiului
Pentru participarea la procedura de achiziție, se solicită Autorizație de furnizor feroviar eliberată de AFER, însoțită de agrement tehnic AFER, pentru executarea lucrărilor de întreținere linii sau reparații linii de cale ferată, valabile la data prezentării.
De asemenea, se solicită experiență similară. Ofertanţii vor prezenta o listă a principalelor lucrări similare cu obiectul procedurii sau superioare executate în ultimii cinci ani calculați de la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor. Lista va conține valori, perioade de execuție, beneficiari, din care să rezulte că a executat unul sau mai multe contracte similare cu obiectul procedurii în domeniul feroviar executate în valoare individuală/cumulată de 4,8 milioane de lei.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 14 decembrie 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 14 iunie 2024.
Bawi are prima șansă. Are deja organizarea de șantier în zonă
Cel mai probabil, această licitație va fi câștigată tot de Bawi, căci acest constructor are deja în zonă organizarea de șantier.
”SRCF Timișoara continuă programul de reparații pe Linia 116 pentru ridicarea restricțiilor de viteză, context în care a lansat o nouă licitație pentru lucrări de reparații pe intervalul Bănița-Merișor, pe firul II, în zona km 64+600 – 65+500. Precizez faptul că la ora actuală sunt în desfășurare lucrările de reparații pe firul I, între Bănița și Merișor, de la km 67+620 – 62+150”, a precizat, la solicitarea Club Feroviar, Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
Lucrările la care a făcut referire sunt executate de Bawi. Așa cum a informat recent Club Feroviar, CFR SA a anunțat că lucrările de reparații capitale și refacție totală aflate în execuție, la ora actuală, pe intervalul Bănița-Merișor-Crivadia (firul I) înregistrează progrese pe ambele șantiere, cu un stadiu de execuție de 60% între stațiile Merișor și Crivadia, interval care cuprinde inclusiv lucrări pe liniile II și III din stația Merișor, și de 29% între Bănița și Merișor.