Lucian Bode acuză: statul român nu a trimis niciun reprezentant la procesul intentat de Ion Țiriac

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, acuză fosta conducere a instituției, că nu a trimis niciun reprezentant legal la procesul intentat de Ion Țiriac pentru oprirea lucrărilor la linia ferată de Otopeni. Fostul șef al CFR SA spune că el a trimis juristul, dar ministerul nu a fost reprezentat de nimeni în instanță.

Adrian Bărbulescu

procesul intentat de Ion Țiriac calea ferată de Otopeni
Pilonul căii ferate va fi de cealaltă parte a drumului față de patinoarul lui Țiriac

Noul șef de la transporturi are o misiune grea – să dea în funcțiune conexiunea feroviară directă Gara de Nord Aeroportul Henri Coandă până la jumătatea anului viitor, în condiție în care în iunie sunt programate la București meciuri din cadrul Euro 2020.

Întrebat de Club Feroviar, în prima conferință de presă susținută după preluarea mandatului, dacă linia ferată va fi circulabilă la timp, Lucian Bode a spus că va face tot ce este posibil, dar a acuzat fosta conducere a ministerului că a pierdut procesul prin neprezentare. ”I-am auzit pe unii decidenți din minister că acest proiect este un proiect de suflet. Așa tare i-a durut sufletul, că statul român nu a trimis niciun reprezentant în instanță. Așa tare i-a durut sufletul, că au trimis o solicitare din partea CNAB (Compania Națională Aeroporturi București – n.red.) să se oprească lucrările. Vom face tot ce ne stă în putință ca proiectul să fie finalizat la timp și România să nu se facă de râs la Euro 2020”, a spus proaspătul ministru.

Constantin Axinia dă vina pe Ministerul Transporturilor

Contactat de Club Feroviar, directorul de la acea vreme al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Constantin Axinia, a declarat că la proces a fost juristul companiei, dar nu și cel al ministerului. ”În proces au fost chemați și Ministerul Transporturilor, și compania (CFR SA – n.red.). Din partea CFR, la ambele termene, de luni și de vineri, a fost prezentă doamna Vasilica Gheorghe, care este juristul companiei, specializată pe astfel de probleme. Numai că din partea Ministerului Transporturilor nu s-a prezentat nimeni. Ei (Ion Țiriac, câteva firme și câțiva locuitori din Otopeni – n.red.) acolo contestau o Hotărâre de Guvern privind exproprierile, pe care eu nu făceam decât s-o aplic. Oricum, eu vineri eram pe făraș, eram în concediu de odihnă”, ne-a declarat fostul șef al CFR SA.

Constantin Axinia a fost debarcat de fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc de la conducerea CFR SA luni, 14 octombrie, iar ultimul termen al procesului, în care instanța a decis oprirea lucrărilor, fusese vineri, 11 octombrie.

Procesul intentat de Ion Țiriac a fost pierdut de magnat, dar câștigat de alții

Procesul intentat de Ion Țiriac a fost pierdut de magnat, dar a fost câștigat de reprezentanții unui hotel și de o locuitoare din Otopeni, aflată pe culoarul exproprierilor. Chiar dacă nu a câștigat el personal, fostul tenismen, proprietarul Telekom Arena, a beneficiat de sentință.

”Admite cererea de suspendare formulată de reclamantele Mărişoiu Roxana Gabriela şi Societatea COMTEL FOCUS SA. Suspendă executarea Hotărârii nr. 558/2009 privind aprobarea amplasamentului şi a declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere aflat pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional <Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti>, de pe raza unităţii administrativ-teritoriale Otopeni, judeţul Ilfov, adoptată de pârâtul Guvernul României, până la pronunţarea instanţei de fond. Respinge ca neîntemeiată cererea de suspendare formulată de reclamanţii AIRPORT RETAIL PARK OTOPENI SRL, DONGO BV REAL ESTATE SRL, DANERIDGE ROMÂNIA SRL, ART PACK SRL, CENTRAL ICE RINK SRL, FUNDAŢIA ŢIRIAC şi MARIANA IANCU”, se arată în decizia din 11 octombrie a Curții de Apel București.

Lucrările au fost oprite pe tronsonul dintre Halta Odăile și intersecția cu DN1, pe care ar trebui să-l supratraverseze calea ferată. Ele continuă însă în ritm alert pe tronsonul cuprins între DN1 și Terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă Otopeni.