vineri, noiembrie 8, 2024
spot_img

Alte două loturi de vagoane scoase la modernizare de către CFR Călători, prin PNRR

SNTFC CFR Călători a scos la modernizare alte două loturi de vagoane prin PNRR, însumând 42 de bucăți și o valoare de aproximativ 67 milioane de euro.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2076 și achiziție servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat”. Valoarea totală estimată a contractului, care vizează 22 de vagoane, este de 35.151.105 euro.

Serviciile de mentenanță vor fi pentru 37.788.300. În stabilirea cantității serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate, exprimată în kilometri, s-au avut în vedere următoarele considerente: pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi și o utilizare anuală de 347 zile, adică 190.850 km/an; număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 22 vagoane; durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: nouă ani pentru fiecare vagon.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 17 iulie 2023, ora 15:00, iar ele trebuie să fie valabile până pe 17 ianuarie 2024.

Un alt anunț publicat în SEAP se intitulează ”Servicii de modernizare vagon seria 2076 în vagon clasa a II-a cu dotări PMR, transport biciclete/schiuri și achiziție servicii de mentenanță vagon modernizat”. În acest caz, valoarea totală estimată a contractului, care vizează 20 de vagoane, este de 31.955.550 de euro.

Ofertele trebuie depuse până la data de 18 iulie 2023, ora 15:00, și trebuie să rămână valabile până pe 18 ianuarie 2024.



Primele vagoane scoase la modernizare la finele lunii mai. Programul este întârziat

La finele lunii mai, CFR Călători a lansat primele licitații pentru modernizarea de locomotive și vagoane prin PNRR. Valoarea estimată cumulată a celor patru proceduri de achiziție se ridică la 166.274.262,5 euro, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Acestea sunt doar primele licitații lansate în cadrul programului finanțat prin PNRR, intitulat ”Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 de vagoane de călători”.

Programul este în întârziere față de țintele asumate. La finele lunii noiembrie a anului trecut, directorul general adjunct al CFR Călători Marcel Litră promitea că până la jumătatea lui 2023 deja vor fi semnate contractele.

IN THE SPOTLIGHT

Tehnologie și inovație – Soluții eficiente de întreținere a flotei pentru operatorii de material rulant

Industria feroviară evoluează constant, iar întreținerea și curățarea flotelor devin esențiale pentru menținerea performanțelor operaționale. Flotele moderne de material rulant care transportă zilnic milioane...

Ultimele Articole