SNTFC CFR Călători a scos la modernizare alte două loturi de vagoane prin PNRR, însumând 42 de bucăți și o valoare de aproximativ 67 milioane de euro.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2076 și achiziție servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat”. Valoarea totală estimată a contractului, care vizează 22 de vagoane, este de 35.151.105 euro.
Serviciile de mentenanță vor fi pentru 37.788.300. În stabilirea cantității serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate, exprimată în kilometri, s-au avut în vedere următoarele considerente: pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi și o utilizare anuală de 347 zile, adică 190.850 km/an; număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 22 vagoane; durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: nouă ani pentru fiecare vagon.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 17 iulie 2023, ora 15:00, iar ele trebuie să fie valabile până pe 17 ianuarie 2024.
Un alt anunț publicat în SEAP se intitulează ”Servicii de modernizare vagon seria 2076 în vagon clasa a II-a cu dotări PMR, transport biciclete/schiuri și achiziție servicii de mentenanță vagon modernizat”. În acest caz, valoarea totală estimată a contractului, care vizează 20 de vagoane, este de 31.955.550 de euro.
Ofertele trebuie depuse până la data de 18 iulie 2023, ora 15:00, și trebuie să rămână valabile până pe 18 ianuarie 2024.
Primele vagoane scoase la modernizare la finele lunii mai. Programul este întârziat
La finele lunii mai, CFR Călători a lansat primele licitații pentru modernizarea de locomotive și vagoane prin PNRR. Valoarea estimată cumulată a celor patru proceduri de achiziție se ridică la 166.274.262,5 euro, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.
Acestea sunt doar primele licitații lansate în cadrul programului finanțat prin PNRR, intitulat ”Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 de vagoane de călători”.
Programul este în întârziere față de țintele asumate. La finele lunii noiembrie a anului trecut, directorul general adjunct al CFR Călători Marcel Litră promitea că până la jumătatea lui 2023 deja vor fi semnate contractele.