spot_img
vineri, martie 24, 2023
spot_img

CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pe Lotul 2 din calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat miercuri că a desemnat oferta câștigătoare pe Lotul 2 din calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor.

Este vorba de procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii  feroviare pe secțiunea Aghireș – Poieni (Lotul 2), aferentă obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/oră pentru trenurile de călători şi 120 km/oră pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea Railworks, în valoare de 1.535.202.975,30 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.

Lucrările de modernizare pe calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor, finanțate din PNRR

Sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Obiectivul general al obiectivului de investiții este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;

►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)

►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

►modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

►maximizarea capacității de tranzit;

►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare

►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

►modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Ofertele câștigătoare pe alte trei loturi, deja desemnate

Așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă, pe 20 octombrie au fost desemnate și anunțate ofertele câștigătoare pentru loturile 1, 3 și 4, astfel:

► Cluj Napoca – Aghireș (Lotul 1) – Asocierea Railworks, ofertă în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA

► Poieni – Aleșd (Lotul 3) – Asocierea FCC Construccion – Gulermak – CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, ofertă în valoare de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA,

► Aleșd – Frontieră Ungaria (LOTUL 4) – Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C SPA – SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA.

Ultimele Articole