GALERIE FOTO Cum arată locomotivele Siemens Smartron ale Unicom Tranzit după colantare

2 iulie 2020

Locomotivele Siemens Smartron ale Unicom Tranzit au fost deja colantate cu logo-ul companiei și sunt gata să remorcheze trenurile.

Imaginile au fost preluate pe contul de Linkedin al transportatorului privat de mărfuri dintr-o postare a utilizatorului de Facebook Alex Avram.

La finele lunii trecute, cele două locomotive Siemens Smartron pentru Unicom Tranzit au ajuns la destinație, după ce plecaseră de la fabrica Munchen Allach. ”Într-o săptămână, maximum două vor intra în serviciu. Mai sunt niște chestiuni strict tehnice care trebuie rezolvate, legate de înscrierea în parc. S-au ales și câteva variante pentru colantare. Sigur, ele arată bine și așa, dar trebuie într-un fel personalizate”, declara atunci pentru Club Feroviar Cristian Bobe, manager de proiect în cadrul operatorului.

La începutul lunii iunie, prima locomotivă Siemens Smartron pentru România, din totalul de șase, a ajuns la Curtici. Siemens Mobility a încheiat două contracte pentru livrarea a astfel de locomotive în România, cu E-P Rail și Unicom Tranzit.

Locomotivele Siemens Smartron ale Unicom Tranzit beneficiază de mentenanță prin contract

”Patru locomotive vor fi livrate pentru E-P Rail și alte două pentru Unicom Tranzit. În contracte există și opțiunile ca operatorii să facă ulterior achiziții suplimentare”, declara recent pentru Club Feroviar Gabriel Stanciu, directorul Departamentului de Material Rulant și Mentenanță din cadrul Siemens Mobility România. Valoarea totală cumulată a celor două contracte, fără a include mentenanța, depășește suma de 15 milioane de euro.

Locomotivele Siemens Smartron pentru România vin de la fabrica Munchen Allach. Contractele semnate includ și asigurarea mentenanței materialului rulant pe o perioadă de opt ani de zile, dar și școlarizarea mecanicilor de locomotivă care le vor conduce.

Locomotivele Smartron pentru Bulgaria și România funcționează pe sistemul de alimentare cu curent alternativ de 25 kV și sunt echipate cu sistemul de control al trenului PZB. Locomotiva este livrată în culoarea standard „Capri Blue”, urmând ca ulterior fiecare operator să o colanteze sau vopsească în culorile și cu sigla proprii.