sâmbătă, octombrie 5, 2024
spot_img

Câte locomotive modernizate la Softronic vor fi livrate către CFR Călători până la finele anului

Unul dintre cele mai mari standuri de prezentare a unei companii românești la InnoTrans 2024 este cel al producătorului de material rulant Softronic Craiova. Club Feroviar a vizitat standul și a stat de vorbă cu inginerul Cristian Prundeanu despre contractul pe care firma craioveană îl are în derulare cu operatorul feroviar de stat CFR Călători, dar și despre producția de locomotive noi.
În momentul de față, două locomotive modernizate la Softronic pentru CFR Călători sunt gata.
De fapt, cele două locomotive, ca de altfel și celelalte 17 care vor fi modernizate în cadrul contractului finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, sunt ca noi. Asta pentru că în procesul de modernizare se taie tot de pe locomotiva veche, din care mai rămâne doar structura metalică inferioară sau, așa cum este impropriu denumită aceasta, șasiul. Și nici aceasta nu este păstrată în întregime, deoarece și părțile ei frontale sunt înlăturate. Structura este verificată cu ultrasunete, pentru a nu avea neconformități, iar apoi este sablată și pe ea se montează echipamentele noi. ”Locomotiva practic este reconstruită de la zero”, spune inginerul craiovean.

Locomotive noi livrate în Suedia și în România

În aceste condiții, odată puse la tracțiunea trenurilor CFR Călători, nu vom mai avea parte de surprize neplăcute, cum ar fi să rămânem în câmp din cauza unei defectări. ”Niciodată, la locomotivele pe care le-au livrat clienților noștri, nu am avut defecțiuni majore”, spune inginerul Prundeanu.
Până acum, Softronic a livrat în Suedia, la operatorul de marfă Green Cargo, 22 de locomotive, iar alte 24 au fost cumpărate de Deutsche Bahn România și alți operatori de pe piața românească. Capacitatea de producție este de două locomotive pe lună și ea va fi crescută în perioada următoare.

Încă patru locomotive modernizate la Softronic vor fi livrate în 2024 către CFR Călători

Revenind la locomotivele modernizate prin PNRR, Cristian Prundeanu a precizat faptul că alte șase sunt în lucru la Softronic.
”Patru dintre ele sunt gata din punctul de vedere al construcției metalice și vor fi livrate beneficiarului până la sfârșitul acestui an”, a spus inginerul, care are state vechi în industria feroviară. Astfel, la finele lunii decembrie, CFR Călători va avea în parcul propriu șapte locomotive de la Softronic – cele șase modernizate și cea livrată acum 15 ani și care este ”trasă la gard” în Depoul București Călători, așa cum a scris Club Feroviar.

Proiectul Hyperion, în conservare

În ceea ce privește producția de rame electrice de călători, proiectul este pus momentan ”în conservare”.
”Putem oricând să-l reluăm, dar deocamdată nu este o prioritate pentru noi”, a menționat Prundeanu. Softronic a produs trei rame electrice Hyperion care sunt exploatate de operatorul feroviar Softrans pe rute precum Craiova-București-Constanța sau Craiova-București-Brașov.
Inginerul a explicat și de ce societatea la care lucrează nu a depus ofertă la niciuna dintre licitațiile lansate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru cumpărarea de trenuri noi: ”Realist vorbind, nu putem livra 30 de rame electrice în doi ani și nu vrem să ne luăm angajamente pe care nu le putem respecta”.
Softronic nu a depus ofertă nici la licitația ARF pentru locomotive noi. ”Tot conceptul nostru este bazat pe locomotiva pe șase osii. Nu avem în calculele noastre să facem o locomotivă pe patru osii, practic ar fi cu totul o altă locomotivă”, a explicat inginerul Cristian Prundeanu. Or, ARF a specificat în caietul de sarcini al licitației că locomotivele trebuie să aibă patru osii. Licitația pentru livrarea celor 16 locomotive noi a fost câștigată de Alstom.

Constant se fac angajări

Softronic are în momentul de față peste 600 de angajați, iar numărul lor crește treptat.
”Când găsim pe cineva care este competent sau care vrea să învețe îl angajăm. Suntem în proces de extindere”, a mai spus Cristian Prundeanu.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole