Marii producători mondiali de material rulant și-au prezentat oferta de locomotive la InnoTrans 2022 de la Berlin, cel mai mare târg de transport de după pandemie. Alături de trenuri electrice sau pe hidrogen, vagoane sau tramvaie, la capitolul material rulant în spațiul expozițional exterior pot fi vizitate locomotive de ultimă generație.
De la Alstom la Siemens sau Stadler, de la CRRC la Pesa, locomotivele, de marfă sau de călători, sunt garate pe liniile ferate din incinta complexului expozițional Messe Berlin. O ofertă extrem de variată, dar care are o caracteristică universal valabilă, indiferent de model: verde, adică nepoluantă.
Locomotivele expuse aici sunt alimentate fie cu energie electrică, fie cu hidrogen. Toți producătorii mondiali, fie ei germani, francezi, elvețieni sau polonezi, nu s-au abătut de la această linie verde. După mai bine de doi ani de încetinire a economiei din cauza restricțiilor impuse în contextul pandemiei de coronavirus (care nu a trecut, dar, de voie, de nevoie, ne-am învățat întrucâtva să conviețuim cu ea), InnoTrans 2022 este momentul prielnic pentru industria feroviară de a tura motoarele. Locomotivelor.
Cozi de zeci de oameni pentru a vizita noile locomotive la InnoTrans 2022
Cum și vremea a fost prietenoasă pentru Germania finalului de septembrie, încă de la primele ore ale zilei s-au format cozi de zeci de persoane în fața locomotivelor, oamenii fiind curioși să le vadă și pe interior, nu doar la exterior. Lume pestriță, de la specialiști în transportul pe calea ferată la simpli pasionați feroviari, toți au așteptat să le vină rândul la vizitare.
Club Feroviar a făcut un tur al locomotivelor prezente la InnoTrans 2022 Berlin și a surprins în imagini atât exteriorul, cât și, de cele mai multe ori, interiorul acestora, ”măruntaiele” lor. O îmbinare spectaculoasă de inginerie de top cu design modern.
CFR Călători și CFR Marfă au nevoie acută de material rulant de tracțiune
Nu putem decât să sperăm că ele au fost vizitate și studiate și de membrii delegației ministeriale românești prezente la Berlin, la InnoTrans. Nu de alta, dar atât CFR Călători, cât și CFR Marfă ar avea nevoie de locomotive noi în parcul lor de material rulant, pentru a nu se mai defecta pe traseu și a nu mai rămâne pasagerii sau marfa în câmp. Mai ales că la Autoritatea pentru Reformă Feroviară se află în desfășurare o licitație pentru achiziționarea a 16 locomotive destinate operatorilor de transport feroviar de călători.
Duelul giganților Siemens, Alstom, Stadler și CRRC. PESA vine tare din urmă
Cum ”joacă pe teren propriu”, germanii de la Siemens au adus și cele mai multe locomotive – trei modele de Vectron – apte să tracteze atât trenuri de marfă, cât și de călători. Francezii de la Alstom au contraatacat ”în deplasare” cu noul model Traxx, iar elvețienii de la Stadler au prezentat o locomotivă cu propulsie pe hidrogen care după expoziție se pregătește să fie exportată peste Ocean. Nu au lipsit nici polonezii de la PESA, cu a lor locomotivă pe hidrogen, și nici chinezii de la CRRC.
Dar să lăsăm cuvintele și să lăsăm imaginile să vorbească de la sine.
Siemens
Alstom
Stadler
Pesa
CRRC