Ninsoarea viscolită le dă bătăi de cap ceferiștilor. Trei locomotive defecte, linie de contact ruptă

12 februarie 2021

Ninsoarea viscolită din noaptea trecută și de vineri dimineață le-a dat bătăi de cap ceferiștilor, care se confruntă cu trei locomotive defecte și o linie de contact ruptă.

locomotive defecte licitație pentru pantografe pană de curent pe calea ferată trenuri blocate defecțiune la linia de contact pantograf defect
FOTO cu titlu ilustrativ

UPDATE ORA 10,00 Trenurile IR 1821 (stația Petroșani), R 9304 (Zăvestreni – Vadul Lat, firul II) și R 4082 (Carei – General Avramescu), care au înregistrat deranjamente tehnice la locomotive, în prima parte a dimineții, au fost retrase, iar circulația celorlate trenuri a revenit la normal. La această oră, un număr redus de trenuri înregistrează întârzieri la sosire, acestea fiind însă determinate de adaptarea circulației la condițiile meteo sau de pregătirea şi verificarea suplimentară a materialului rulant pentru reînscrierea în cursă.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că traficul feroviar la această oră se desfășoară în condiții de ninsoare viscolită și rafale puternice de vânt, de până la 70 km/oră, pe pe toate magistralele de cale ferată, circulația trenurilor fiind adaptată la condițiile meteo, pentru a se putea asigura legătura cu toate zonele ţării.

Trei locomotive defecte, la Petroșani, la Vadul Lat și la Carei

Vineri dimineața, pe raza Regionalei CF Timișoara se intervine în zona stației CF Petroșani, cu drezina pantograf, din cauza unui deranjament produs la linia de contact de ruperea pantografului trenului IR 1821.

Personalul de intervenții acționează pentru remediere și repunerea sub tensiune a sistemului de alimentare cu energie electrică. Astfel, până la remedierea deranjamentului și repunerea sub tensiune a liniei de contact, trenurile IR 1821 și R 2706 staționează temporar în apropierea stației.

Pe raza Regionalei CF București, din cauza unei defecțiuni înregistrate la locomotiva trenului R 9304, pe firul II, între stațiile Zăvestreni și Vadul Lat, circulația feroviară se desfășoară doar pe firul I, până când operatorul național va retrage trenul defect de pe firul II. De asemenea, implicații în circulația trenurilor se vor înregistra și pe intervalul de stații Carei – General Avramescu (Regionala CF Cluj), unde trenul R 4082 a anunțat o defecțiune la locomotivă.

Personalul feroviar intervine pe teren

Personalul din cadrul comandamentelor de iarnă, operaționale la nivelul regionalelor de cale ferată, urmăresc în permanență evoluția vremii și condițiile de circulație, iar personalul de specialitate se află pe teren și verifică starea tehnică a liniilor și a macazurilor pe secţiile de cale ferată de pe raza judeţelor aflate sub incidența Atenționării de vreme nefavorabilă, iar pe segmentele unde situația o impune se va interveni operativ cu personal și utilaje, astfel încât să se mențină operațional traficul pe toate magistralele.

De asemenea, comandamentele locale de iarnă ale CFR SA menţin legătura cu toţi operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) astfel încât, în funcţie de evoluţia vremii, traficul feroviar să fie asigurat pe toate magistralele feroviare. În situaţia în care sunt necesare modificări de grafic, toţi operatorii de transport feroviar de călători sunt avizaţi, astfel încât aceştia să poată publica pe site-urile proprii informaţii actualizate despre trenurile înscrise în grafic.

CFR SA îi asigură pe călători că toate măsurile operative întreprinse în această perioadă de angajaţii feroviari au ca principal scop menținerea continuității traficului feroviar și le recomandă să consulte permanent site-urile operatorilor de transport feroviar de călători pentru informații actualizate despre trenurile înscrise în circulație sau despre trenurile anulate.