Circulația trenurilor a fost întreruptă și joi, și vineri pe Magistrala 300, după ce joi locomotiva unui tren GFR a avariat rețeaua de contact.
UPDATE, ora 15.15. „Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că, între stațiile CF Rupea și Cața, în intervalul orar 09:59 – 12:24, a fost scoasă accidental de sub tensiune linia de contact aferentă Firul I de circulație (Firul II fiind închis pentru lucrări de reabilitare la Culoarul IV).
Această operațiune de scoatere de sub tensiune a avut loc cu scopul de a preveni un posibil deranjament la linia de contact.
Menționăm că termenul feroviar de „accidental” se referă la situații neprevăzute (neprogramate).
A fost afectată circulația trenului IR 1735 (care circulă pe ruta București Nord – Cluj-Napoca), care a acumulat aproximativ 106 minute de întârziere, precum și a trenului IC 532 (care circulă pe ruta Cluj-Napoca – București Nord), care a acumulat aproximativ 35 minute de întârziere.
Vă informăm asupra faptului că, începând cu ora 12:24, circulația trenurilor se desfășoară normal, fiind reluată alimentarea liniei de contact.
Lucrările de punere în siguranță a liniei de contact au fost efectuate ca urmare a deranjamentului produs în data de 07.11.2024, atunci când, între stațiile CF Rupea și Cața, pe Firul I de circulație, în dreptul km CF 248+290, s-a produs ruperea pantografului la trenul 66263, aparținând Grup Feroviar Român.
Astfel, circulația trenurilor a fost oprită în intervalul orar 14:12 – 16:10, iar la ora 16:10 linia CF a fost repusă provizoriu sub tensiune, pentru asigurarea circulației trenurilor și limitarea întârzierilor.
Regretăm disconfortul creat și precizăm faptul că, personalul feroviar al Sucursalei Regionale de Căi Ferate Brașov a acționat în cel mai scurt timp, pentru remedierea deranjamentului și pentru reluarea circulației feroviare în condiții optime”
”Astăzi, 8.11.2024, din jurul orei 10:00, circulația feroviară pe secția Brașov – Sighișoara este întreruptă ca urmare a închiderii accidentale a liniei de cale ferată dintre stațiile Rupea și Cața, gestionată de către managerul infrastructurii feroviare – CFR SA. Este afectată circulația trenurilor IR 1735 București – Cluj Napoca – Baia Mare (așteaptă în stația Rupea) și IC 532 Cluj Napoca – București Nord (așteaptă în stația Vânători). Trenurile își vor reula mersul în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare. Detalii pe această temă pot fi solicitate de la managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, fiind cel care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată. În funcție de momentul redeschiderii, este posibil să apară decalări de orare și în circulația altor trenuri de pe secția Brașov – Sighișoara. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate”, a informat operatorul feroviar de stat printr-un comunicat.
În comunicat nu se precizează însă ce înseamnă sintagma ”închidere accidentală”, iar până la momentul publicării acestei știri Compania Națională de Căi Ferate CFR SA nu a dat niciun comunicat oficial.
Reparații repetate la linia de contact
Club Feroviar a aflat din surse ale SRCF Brașov cum au stat de fapt lucrurile. Concret, în cursul zilei de joi pantograful defect al unui tren operat de Grup Feroviar Român a avariat rețeaua de alimentare cu electricitate. Angajații regionalei au reușit să repare provizoriu avaria în cursul zilei de joi, însă a fost nevoie de reparații mai temeinice, care au continuat vineri dimineață.
Acum, circulația trenurilor, care a fost închisă între orele 9,59-12,32, a fost reluată în condiții de siguranță.