miercuri, aprilie 30, 2025

Locomotiva Transmontana de la Softronic a fost autorizată pentru circulația în Serbia

Locomotiva Transmontana de la Softronic a fost autorizată pentru circulația pe căile ferate din Serbia, a anunțat constructorul craiovean.

”Două etape esențiale au fost atinse: autorizarea pentru operare în Serbia și finalizarea cu succes a testelor sistemului ETCS Hitachi în România, Ungaria și Slovacia. Aceste realizări reconfirmă fiabilitatea, eficiența și compatibilitatea locomotivelor noastre cu infrastructurile feroviare moderne, contribuind la transformarea transportului feroviar într-un sector mai sigur și mai digitalizat”, se arată într-un comunicat de pe pagina Softronic.

Recent, locomotiva LEMA 480-083 a operatorului Constantin Grup a finalizat cu succes testele necesare pentru autorizarea pe căile ferate din Serbia. Această reușită marchează un nou pas important în extinderea flotei Transmontana la nivel internațional, Serbia devenind a cincea țară unde aceste locomotive sunt autorizate pentru tracțiunea trenurilor de marfă. Locomotivele vor începe să opereze pe rețeaua feroviară sârbă, contribuind la optimizarea transportului de marfă din regiune.

”Locomotivele Transmontana, echipate cu tehnologie de ultimă generație, vor oferi operatorilor feroviari din Serbia o performanță excepțională, combinând eficiența energetică, fiabilitatea sporită și costurile de operare reduse. Această expansiune va contribui la modernizarea infrastructurii feroviare din Serbia, asigurând o legătură mai strânsă și mai eficientă cu rețelele feroviare din Europa Centrală și de Sud-Est”, precizează sursa citată.



Testele ETCS Hitachi finalizate cu succes

Pe lângă expansiunea internațională, craiovenii au înregistrat progrese semnificative în implementarea soluțiilor de digitalizare. Testele sistemului ETCS Hitachi (European Train Control System), desfășurate pe căile ferate din România, Ungaria și Slovacia, au fost încheiate cu succes.

Sistemul ETCS reprezintă un pilon fundamental al modernizării transportului feroviar european, asigurând un nivel ridicat de siguranță și eficiență operațională. Prin adoptarea acestui sistem, locomotivele Transmontana demonstrează compatibilitate cu standardele europene și contribuie la tranziția către o infrastructură feroviară digitalizată. Testele desfășurate au demonstrat capacitatea locomotivelor de a funcționa optim într-un mediu de control digital avansat, reducând riscurile și îmbunătățind comunicarea între trenuri și sistemele de gestionare a traficului feroviar.

CITEȘTE și Pro Infrastructura: Saltul tehnologic feroviar cu care s-ar putea lăuda Grindeanu în 2025

Implementarea acestui sistem deschide calea către o integrare mai bună a rețelelor feroviare europene, oferind un nivel crescut de interoperabilitate între diferite țări și companii feroviare. Beneficiile ETCS includ nu doar siguranță îmbunătățită, ci și optimizarea traficului feroviar, reducerea timpilor de staționare și creșterea capacității de transport.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole