Locomotiva Plug-In Hybrid fabricata in Romania, lansata oficial

Aceasta locomotiva dispune de tehnologie moderna dezvoltata in Romania, ce satisface nevoile economice si de protectie a mediului inconjurator. Compania Romania EUROEST, cea care a dezvoltat locomotiva hibrid, a implementat tehnologii capabile sa ofere un plus de competitvitate economica.

Locomotiva Hibrid (LHy-M), realizata integral in Romania, a fost dezvoltata si realizata in cadrul unui program de cercetare lansat de catre compania Romania EUROEST.

Evenimentul de lansare a noii locomotive a avut loc la 22 februarie, in statia CFR Calatori – Constanta, ocazie cu care au fost prezentate performantele tehnice si comerciale ale locomotivei.

Proiectul locomotivei LHy-M constituie o premiera prin conceptul tehnic, avantajele competitive  si potentialul de exploatare, precum reducerea emisiilor poluante cu 70%, a consumurilor specifice cu 30-60%, a activitatii de mentenanta  cu 15%, reducere obtinuta prin transformarea unor vechi locomotive Diesel hidraulice. Compania precizeaza ca un numar de 10.298 locomotive diesel cu varsta medie mai mare de 36 ani trebuie inlocuite, in Europa, pana in 2025 datorita poluarii.

Noul produs LHy-Mcare este necesar in conditiile de manevra grea din porturi, triaje, platforme industriale, asigurand reducerea semnificativa a nivelului de noxe cu 40-70% in functionare hibrida si 100% in functionare electrica (mai ales in hale inchise), prin reducerea consumului specific de combustibil 40-60% in aceleasi cicluri de exploatare, reducerea cheltuielilor pe durata ciclul de viata si cresterea sigurantei in exploatareprin utilizarea telecomenzii.

Romania EUROEST a realizat acest proiect cu sprijinul colaboratorilor sai precum INDA Craiova, RESITA Reductoare & Regenerabile, INTEGRAL Consulting R&D , Tehnoind Electric Craiova, Knorr Bremse Romania, Endress Group Romania si Atlas Copco Airpower.

Proiectul s-a ridicat la o valoare de 3,56 milioane de lei (765 mii euro), din care suma de 1,58 milioane lei (340 mii euro) a fost asigurata din fonduri de la bugetul de stat, iar 1,98 milioane lei (425 mii euro) au fost asigurati prin intermediul unei cofinantari.

Romania EUROEST a realizat, in urma cu aproximativ 4 ani, prima locomotiva electrica cu acumulatori (LEA) din Romania, pe platforma combinatului siderurgic Arcelormittal Galati. De la acea data pana in prezent, a mai executat si pus in exploatare, pentru acelasi beneficiar, inca 8 locomotive electrice cu acumulatori.