joi, ianuarie 16, 2025
spot_img

Locomotivă defectă și apoi vagon defect: un tren a făcut șapte ore de la București la Constanța

O locomotivă defectă și apoi un vagon defect au întârziat nepermis de mult un tren al CFR Călători care circula pe relația București-Constanța. Pe cea mai modernă magistrală feroviară din România, un tren al CFR Călători a reușit vineri ”performanța” să străbată cei 225 km în nu mai puțin de șapte ore. Incidentul a fost ”ținut sub preș” de responsabilii operatorului feroviar de stat.

În așteptarea noilor trenuri, la cele vechi defectările sunt la ordinea zilei. Club Feroviar a relatat ieri cazul trenului IR 1835, a cărui locomotivă s-a defectat între Băești și Subcetate, iar la destinația finală, Cluj-Napoca, a ajuns cu o întârziere de două ore.

Floare la ureche față de ce s-a întâmplat vineri după-amiază pe relația București-Constanța. Trenul Interregio 1885, format din patru vagoane, a plecat din Gara de Nord din București la ora 15,22, conform programului, având ca destinație finală Constanța, unde ar fi trebuit să ajungă la ora 17,58, după o călătorie de puțin peste două ore și jumătate.



Vagon defect la Dor Mărunt. Încă trei ore de întârziere

Nu a fost însă așa, din păcate. La o aruncătură de băț de București, mai exact la Lehliu, locomotiva EA 922 aflată la tracțiunea trenului s-a defectat. În ajutor a fost trimisă locomotiva EA 567, iar toată operațiunea de schimbare a mijlocului de tracțiune a generat o întârziere de 108 minute.

Locomotiva a fost cuplată și trenul și-a reluat călătoria prin Bărăgan, spre malul mării. Numai că trenul a apucat să parcurgă doar câteva zeci de kilometri, până la stația Dor Mărunt, unde s-a defectat un vagon. ”Vagon defect, frâna de mână ajustată” – este mențiunea din sistemul intern de urmărire a trenurilor de la Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

Repunerea vagonului în stare de funcționare a mai adăugat cursei feroviare încă o întârziere consistentă față de cea de la Lehliu – 183 de minute în plus (peste trei ore). În final, potrivit datelor publice ale administratorului infrastructurii, trenul operat de SNTFC CFR Călători a ajuns la Constanța cu o întârziere de 282 de minute (patru ore și 42 de minute). Deci în total călătoria pe cei 225 km a durat mai bine de șapte ore.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole