A fost locomotivă defectă la tracțiunea trenului IR 1983 București-Constanța, sau acesta a întârziat din cauza unei bariere talonate?
O știre de presă nu începe cu o întrebare, căci rolul presei este de a lămuri lucrurile, însă de această dată informațiile se bat cap în cap.
Trenul IR 1983 a plecat din Gara de Nord din București luni la ora 13,30 și ar fi trebuit să ajungă la stația finală, Constanța, la ora 15,53. Însă nici nu a plecat bine din Capitală că s-a și oprit în câmp, iar instalația de aer condiționat a încetat să mai funcționeze, spre disperarea pasagerilor, căci azi e cod portocaliu de caniculă.
De aici încolo, informațiile se bat cap în cap. În sistemul intern Cronos al CNCF CFR SA, în dreptul trenului IR 1983 apare mențiunea ”defectări de locomotive sau automotoare” între București Nord și Ramificația Pajura, așa cum se poate observa din captura alăturată.
Dacă era doar o barieră talonată și nu locomotivă defectă, trenul ar fi circulat la cale liberă
Chestionați în legătură cu acest aspect, responsabilii SNTFC CFR Călători susțin însă că nu locomotiva EA 804 a fost defectă, ci o barieră de pe traseu.
”În această după-amiază, din primele informații, trenul IR 1983, care circulă în relația București Nord – Constanța, a staționat între stațiile Bucuresti Băneasa – Pantelimon din cauza unei bariere automate talonate de un șofer indisciplinat, la o trecere la nivel cu o șosea. Trenul și-a reluat circulația cu 70 de minute întârziere, după primirea ordinului de circulație din partea managerului infrastructurii”, au răspuns responsabilii operatorului feroviar de stat.
Dacă ar fi fost vorba de o barieră talonată, trenul nu ar fi staționat mai bine de o oră, ci ar fi circulat ”la cale liberă”, cu viteză redusă. Așa că varianta locomotivă defectă pare mult mai verosimilă decât cea de barieră talonată.