miercuri, iunie 26, 2024
spot_img

Miercurea neagră la CFR Călători. Pasageri batjocoriți, Preoteasa și Grindeanu rezistă

O locomotivă defectă înlocuită după două ore și jumătate, timp în care 300 de pasageri ai unui tren internațional au stat în câmp, fără aer condiționat, iar pentru doi dintre ei a fost necesară intervenția ambulanței. La ora la care trebuia să ajungă la Budapesta, trenul nu sosise nici măcar la Curtici, la frontiera româno-maghiară. Un alt tren al CFR Călători a reușit ”performanța” să parcurgă distanța de doar 121 km dintre Pitești și București în șase ore și 26 de minute. Operatorul feroviar de stat, condus de Traian Preoteasa, nu a informat în niciun fel despre producerea acestor incidente (pentru a folosi un eufemism). Iar ministrul Sorin Grindeanu nu a avut nicio reacție publică.

Club Feroviar a informat aseară cum un tren internațional s-a poticnit imediat după plecarea din București, când locomotiva s-a defectat. Trenul IRN 472 a plecat din București Nord la ora 18,15, conform programului, având ca destinație finală Budapesta, unde ar fi trebuit să ajungă joi dimineață la ora locală 8,50.

Locomotivă defectă la Dârza. Cea de ajutor a venit după două ore și jumătate

deranjamente pe calea ferată locomotivă defectă pantografe rupte deranjament feroviar la Ciurea defecțiuni la firul de contact locomotivă defectă pe Magistrala 100 Tren internațional blocat pantograf defect locomotivă defectă la trenul Traianus stâlp căzut pe calea ferată deranjament pe calea ferată cod roșu de furtună întârzieri trenuri probleme în alimentarea cu tensiune a trenurilor locomotive defecte la CFR Călători pantografe rupte locomotivă defectă S-a defectat locomotiva Penele de curent la CFR lipsă tensiune în linia de contact locomotivă defectă circulație feroviară blocată deranjament Enel în vestul țării bugetul Electrificare CFR pe 2022 trenuri oprite de viscol telegestiune a electricității la CFR probleme pe calea ferată electricitate pentru OTF pantograf rupt trei locomotive la același tren pantograf rupt întârzieri pe M900 locomotive defecte licitație pentru pantografe pană de curent pe calea ferată trenuri blocate defecțiune la linia de contact pantograf defect
FOTO cu titlu ilustrativ

La Dârza, imediat după Buftea, după 21 km de la plecare, locomotiva EA 009 a Depoului Brașov, aflată la tracțiunea trenului, s-a defectat.

Asta nu ar fi o noutate pentru CFR Călători, având în vedere vechimea parcului de material rulant de tracțiune. În plus, și la ”case mai mari”, operatori feroviari din vestul Europei, au loc defectări de locomotive. Se trimite locomotivă de ajutor și în scurt timp problema este rezolvată.

Și la CFR Călători problema s-a rezolvat, însă abia după două ore și jumătate. ”Mecanicul a declarat locomotiva defectă în jurul orei 19.35, iar pentru reînscrierea în circulație, operatorul național a trimis locomotivă de ajutor din Ploiești Sud”, a precizat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA. Operatorul feroviar de stat are locomotivă de ajutor care staționează permanent în Chitila, la o aruncătură de băț de locul defectării EA 009 (mai exact 12 km). De ce nu a fost folosită aceasta și s-a adus tocmai de la Ploiești Sud (38 km)?

Una peste alta, trenul și-a reluat circulația cu 149 de minute întârziere, adică două ore și jumătate! Din cauza defectării locomotivei, nu a funcționat nici instalația de climatizare, iar două persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale. ”Am fost solicitaţi în localitatea Dârza, unde un tren de pasageri a rămas blocat în urma unei defecţiuni apărute la locomotivă, având la bord aproximativ 300 de călători. Până în prezent au fost asistate medical două persoane la faţa locului, fără transport la spital”, a anunțat ISU Dâmboviţa, citat de Agerpres.

Problemele trenului IRN 472 au continuat

locomotivă defectăNumai că pentru pasageri coșmarul nu s-a sfârșit, iar întârzierea s-a mărit la 262 de minute, adică patru ore și 22 de minute. La ora publicării acestui articol, trenul trebuia deja să fi ajuns la Budapest Keleti, însă el încă se ”chinuia” să iasă din țară.

Întrebată de Club Feroviar ce s-a întâmplat, Oana Brânzan a răspuns joi dimineață: ”Trenul 472 are o întârziere la această oră de 262 minute în Vărădia, cu estimare sosire în Curtici la ora 9.17. Trenul 472 a înregistrat întârzierea din cauza unor probleme tehnice la locomotivă în apropiere de Periș (+149 min) și în Ploiești Vest (+55 min), apoi pentru schimbare mijloc de remorcare în Vințu (+19 min), și cca 20 minute din cauza restricțiilor în zona șantierelor de la Ilteu și Ilia”.

Coșmarul trenului Craiova-București, via Pitești. Automotorul s-a defectat de trei ori

defectări de locomotive la CFR Călători trenuri anulate Drumul Expres Craiova-Pitești cabine de acari trafic feroviar oprit modificări în circulația trenurilor locomotivă defectă la Bradu
FOTO, cu rol pur ilustrativ, Realitatea de Olt

Din păcate, această locomotivă defectă nu a fost singura problemă majoră la CFR Călători din miercurea neagră. Un alt tren al operatorului național, R-E 13959, a reușit performanța negativă de a străbate distanța de doar 121 km dintre Pitești și București în șase ore și 26 de minute. Trenul a ajuns în Gara de Nord din București cu o întârziere de 261 de minute, adică patru ore și 21 de minute!

În acest caz a fost o înlănțuire de trei defectări la același automotor. Trenul a avut grupă de la Craiova, care a plecat la ora 16,12 cu numărul R-E 13268. Pe parcurs, numărul trenului s-a schimbat de mai multe ori, având în vedere că între Robănești și Balș se face transbordare auto din cauza lucrărilor la infrastructură. Însă nu această transbordare a fost cauza întârzierii, ci faptul că automotorul Desiro (”Săgeata Albastră”) s-a defectat la Piatra Olt, apoi la Milcov și la Slatina. Trenul R-E 13959 care se forma din stația Pitești a trebuit să aștepte sosirea grupei de la Craiova, care a ajuns cu 190 de minute întârziere din cauza defectărilor menționate mai sus.

Restul de întârziere s-a adăugat din cauza faptului că garnitura ieșise deja din grafic și a fost nevoită să aștepte prin stații la încrucișare cu alte trenuri, care circulau conform programului. Evident, CFR Călători ar fi putut cere la CFR SA trasă suplimentară pentru grupa de Craiova, ca tren separat, pentru ca R-E 13959 să poată pleca spre București și să nu mai aștepte sosirea primeia. Ar fi costat niște bani în plus, dar s-ar fi dat dovadă de respect pentru pasageri.

Când sunt probleme la infrastructură, CFR Călători anunță imediat. Dacă e locomotivă defectă – nu

Ca de obicei, responsabilii STNFC CFR Călători tac mâlc, nu au anunțat în niciun fel incidentele. Atunci când au probleme din cauza CFR SA aceștia anunță imediat, așa cum s-a întâmplat, de altfel, și cu câteva ore înainte de pocinogul de la Dârza, când au dat un comunicat cu titlul ”Perturbări în circulația trenurilor pe relația Deda – Miercurea Ciuc – Brașov – București din cauza unor defecțiuni tehnice întâmpinate de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA”. Era vorba de o șină șerpuită între stațiile Băile Tușnad și Bicsadu Oltului, din cauza căreia trenul IR 1645 București Nord-Târgu Mureș a așteptat în gara Malnaș Băi intervenția echipelor CFR SA.

Nu redăm comunicatul integral, ci doar finalul, în care responsabilii SNTFC CFR Călători îi trimit pe jurnaliștii și pe pasagerii dornici să afle ce se întâmplă la CNCF CFR SA: ”Detalii despre aspecte referitoare la intervențiile ce au loc ca urmare a întreruperii circulației (timp de remediere și reluarea acesteia) pot fi solicitate la managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, cel care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată”.

Lipsă de comunicare pe toate planurile la operatorul condus de Traian Preoteasa

Marcel Litră și-a dat demisia audit la CFR Călători autorizațiile CFR contract de finanțare pentru CFR Călători directorul general al CFR Călători Mersul Trenurilor 2023-2024 Mandatul lui Preoteasa pierderile CFR MarfăIar compania de infrastructură comunică nu numai atunci când sunt probleme în ”ograda” sa, ci și în cazurile în care informațiile ar trebui să vină de la operatorul condus de Traian Preoteasa, așa cum s-a întâmplat aseară. CFR Călători a tăcut mâlc, chit că locomotiva defectă era a lor, iar comunicarea a fost făcută de CFR SA.

În treacăt fie spus, grupul de WatsApp ”Presa CFR Călători” a fost trecut de ceva vreme în modul în care doar administratorii pot posta, adică jurnaliștii nu mai pot cere acolo lămuriri. Ce să mai vorbim de faptul că CFR Călători ar putea urma exemplul operatorilor de stat din alte țări, care au conturi de X (fosta Twitter) pe care se transmit în timp real toate informațiile, inclusiv accidentele. Un exemplu în acest sens operatorul feroviar de stat îl are și mai aproape, la Societatea de Transport București, care are un asemenea cont de X, unde se anunță chiar și deraierile.

Ministrul Transporturilor, nicio reacție

Revenind la problemele de aseară de pe calea ferată, a tăcut mâlc și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care nu a avut nicio reacție publică față de batjocorirea pasagerilor și de lipsa de comunicare a CFR Călători.

Asta cu toate că subsemnatul i-a semnalat problema consilierului său de presă. Într-o țară normală, cei doi ar fi ieșit public și le-ar fi cerut scuze pasagerilor, dacă nu chiar și-ar fi dat demisia. Nu au făcut nici una, nici alta.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole