Club Feroviar a primit dintr-o sursă pe care nu o deconspirăm, din motive lesne de înțeles, fotografii cu locomotiva cu pantograful rupt la Ploiești Sud luni dimineață.
Este vorba de locomotiva EA 905 a Depoului Ploiești, care trebuia să tracteze trenul RE 5032 al CFR Călători, al cărei pantograf a provocat în această dimineață un deranjament major în alimentarea cu energie electrică a complexului feroviar.
După cum a informat anterior Club Feroviar, circulația feroviară pe raza stației Ploiesti Sud s-a desfășurat în condiții speciale la primele ore ale dimineții de luni, din cauza unui deranjament la linia de contact, provocat de un tren de călători, la ieșirea din Depoul Ploiești.
Locomotiva cu pantograful rupt a provocat întârzieri majore ale trenurilor
A fost necesară intervenția cu personal specializat și drezine pantograf pentru înlocuirea firului de contact și a componentelor avariate. Trenurile de călători au circulat tractate cu locomotive diesel, prin Ploiești Triaj, până la ora 7.37, când s-au repus sub tensiune liniile 1-3 din stația Ploiesti Sud și firul 2 aferent secțiunilor Ploiești Sud-Ramificație Ploiești și Ploiești Est-Ploiești Sud.
CFR Călători a precizat printr-un comunicat că a pus la dispoziția managerului de infrastructură – CFR SA, locomotive diesel pentru a se putea asigura tranzitarea zonei afectate, până la remedierea deranjamentului. La ora 08:50 s-a repus sub tensiune linia de contact. Trenurile afectate au fost: R 5032, IRN 1668, IRN 1654, IR 1571, R 5011, IR 1661, IR 1571, R 5002, R 5072, R 5012, R 6010, IRN 401.