miercuri, ianuarie 22, 2025
spot_img

Lituania investeste 191 mil. de euro in sisteme de semnalizare pentru Rail Baltica

rail balticaIn viitorul apropiat, Lituania va primi inca 191 de milioane de euro fonduri UE pentru lucrari din cadrul proiectului Rail Baltica. La 21 iunie, Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia si coordonatorul proiectului, Catherine Trautmann, au semnat o declaratie comuna cu privire la implementarea proiectului Rail Baltica.
Lituania planuieste sa investeasca fondurile primite in dezvoltarea sistemului european de semnalizare si management al traficului feroviar si telecomunicatiilor aferente intr-o sectiune feroviara cuprinsa intre granita dintre Lituania si Polonia si Kaunas. Ecartamentul european din Kaunas (Palemonas) va fi extins catre nord – va fi construit un terasament feroviar de 55 de km, dar si infrastructura necesara care include poduri, viaducte si podete.
Recent, a fost acordata mai multa atentie dialogului cu Polonia cu privire la adaptarea parametrilor tehnici. O linie cu ecartament european standard a fost deja construita intre granita dintre Lituania si Polonia si Kaunas, insa infrastructura feroviara pe segmentul de la granita dintre Lituania si Polonia si Varsovia este in stare proasta cu o limita de viteza de doar 30km/h in unele puncte. Viteza pe aceasta linie ar trebui sa creasca in viitor. Intre timp, pe teritoriul Lituaniei, trenurile vor avea o viteza maxima estimata de 240 de km/h.
De asemenea, a fost semnat un acord intre Letonia si Estonia si RB Rail AS cu privire la administrarea fondurilor UE alocate pentru implementarea proiectului. Acordul a stabilit principii, proceduri si intelegeri comune care reglementeaza utilizarea fondurilor UE pentru implementarea proiectului.
Prima faza a constructiei Rail Baltica, in valoare de 364,5 de milioane de euro, a fost finalizata in toamna anului trecut si a implicat constructia a 120 de km de cale ferata europeana standard si reabilitarea unei linii cu ecartament larg existente

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole