Preşedintele PNL, premierul Ludovic Orban. a anunţat duminică seară, după şedinţa conducerii liberale, listele PNL la parlamentare, care au fost validate aproape în unanimitate şi cu foarte mici modificări faţă de propunerile înaintate de filiale. Candidați din partea liberalilor sunt doi oameni ”grei” din domeniul transporturilor. Un al treilea este preot misionar și nu a vrut să candideze.
Adrian Bărbulescu
”Am validat listele practic aproape cu unanimitate. Sunt în cea mai mare parte, cu foarte puţine modificări, cele transmise de filiale”, a spus Orban,
El a anunţat că ministrul Apărării, Nicolae Ciucă, a cărui înscriere în PNL a fost anunţată duminică seară, va candida pe locul 1 la Senat în Dolj. Potrivit liderului PNL, Mara Mareş, liderul organizaţiei de tineret, va candida la Bucureşti la Cameră. ”În rest, am mers pe propunerile formulate de filiale”, a subliniat Ludovic Orban.
El a precizat că la alegerile parlamentare din 6 decembrie candidează toţi miniştrii, excepţie făcând ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, despre care a afirmat că ”e liberal, dar e preot misionar şi preferă să slujească” şi ministrul de Externe, Bogdan Aurescu, care este diplomat de carieră.
Conform lui Orban, la Dolj, candidează la Camera Deputaţilor ministrul Tineretului şi Sportului Ionuţ Stroe, ministrul Dezvoltării Ionel Ştefan este pe locul 1 la Camera Deputaţilor, la Vrancea, unde candiează şi şeful Cancelariei, Ionel Dancă. El a mai amintit că ministrul Muncii Violeta Alexandru candidează în Bucureşti, la Cameră, iar cel de Finanţe, Florin Cîţu, este pe primul loc la Senat, tot în Bucureşti. De asemenea, ministrul Educaţiei Monica Anisiei şi secretarul general al Guvernului, Antonel Tănase, sunt pe lista candidaţilor la Bucureşti.
Listele PNL la parlamentare. Lucian Bode, locul 1 la Sălaj
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, va deschide lista PNL pentru Camera Deputaţilor, la Sălaj. Decizia a fost luată vineri de Colegiul Director Judeţean al organizaţiei, iar ea a fost menținută și după ședința de duminică a liberalilor, la nivel central.
“Le mulţumim sălăjenilor pentru încrederea acordată la alegerile locale, dar acest rezultat onorant trebuie dublat de o victorie la alegerile parlamentare. De asemenea, vreau să le mulţumesc colegilor de partid care au decis să mă sprijine pentru un nou mandat de deputat, precum şi pentru înţelepciunea cu care au ales şi ceilalţi candidaţi de pe listele PNL. Am încredere că, prin calitatea echipei propuse, PNL Sălaj poate obţine un nou rezultat pozitiv şi că ne vom menţine pe primul loc în clasamanetul politic al judeţului. Dar, dincolo de calculele politice, 2020 poate aduce sălăjenilor premisele unei dezvoltări durabile printr-o bună colaborare între administraţiile locale, Consiliul Judeţean, Parlament şi Guvern. Împreună putem demonstra că şi în Sălaj se poate!”, a scris Lucian Bode pe pagina de Facebook a organizaţiei Sălaj a PNL.
Marcel Boloș, responsabil cu Master Plan-ul lui Ioan Rus, care prevedea închiderea a 4.000 km de cale ferată
Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, nu este străin de Ministerul Transporturilor. În perioada în care ministerul era condus de pesedistul Ioan Rus, el era șeful Autorității de Management a Programului Operațional Sectorial Transport (POS-T).
Mai mult, el a girat versiunea inițială a Master Plan-ului General de Transport (MPGT) al României, care prevedea închiderea a 4.000 km de cale ferată. Documentul fusese ”moștenit” de la fostul ministru al Transporturilor Dan Șova.
În consecință, pe 10 octombrie 2014, atunci când MPGT a fost dezbătut public, el a fost supus tirurilor încrucișate ale responsabililor și specialiștilor din domeniul feroviar. ”Nu am crezut că, la 80 de ani, o să trăiesc clipa asta. Sunt la a treia generație de ceferiști și acum asist la distrugerea căii ferate”, a spus cu acel prilej Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar. Și nu a fost singurul care a criticat Master Plan-ul.
În fața unui asemenea tir încrucișat, Marcel Boloș a dat înapoi, nuanțându-și declarațiile, în sensul că el vrea păstrarea rețelei feroviare la dimensiunea actuală. Dar, a spus el, pentru acest lucru trebuie ca statul român să asigure mai mulți bani pentru mentenanța liniilor.
”S-ar putea ca peste ani să regretăm că am decis să închidem 30% din calea ferată. Nimeni nu a spus că se vor închide acei kilometri de cale ferată (chit că aceste lucru era stipulat în Master Planul făcut public – n. red.). Am atras atenția asupra riscurilor de a închide aceste secții și asupra faptului că putem plăti mai mult în viitor pentru repunerea lor în funcțiune”, a spus Boloș.
Antonel Tănase, secretar de stat în Ministerul Transporturilor pe vremea lui Ludovic Orban
Actualul secretar genertal al Guvernului, Antonel Tănase, a fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în perioada aprilie 2007- ianuarie 2008, când ministru era Ludovic Orban.
El a mai deținut această demnitate și în perioada mai-decembrie 2012, când ministru al Transporturilor era Ovidiu Silaghi.
Secretarul general al Guvernului a mai ”cochetat” cu Ministerul Transporturilor. Astfel, în perioada 2006-2007, Antonel Tănase a fost consilier al ministrului Transporturilor, Radu Berceanu la acea vreme. Acum, el se regăsește pe listele PNL la parlamentare.