Valentin Storoj, Raben Logistics: lipsa investițiilor în căi ferate afectează transportul de marfă

Lipsa investiţiilor în căi ferate, autostrăzi și drumuri naţionale afectează semnificativ sectorul transporturilor de marfă şi chiar întreaga economie românească, spune directorul general al sucursalei din România a firmei franceze de logistică Raben Logistics, Valentin Storoj.

lipsa investițiilor în căi ferate

El a subliniat că România are o poziţie geostrategică în regiune cu un potenţial semnificativ pentru transportul de marfă.

”Cu toate acestea, infrastructura din România este o poveste fără sfârşit. Costurile noastre sunt mai mari decât în Europa de Vest datorită numărului mai mic de kilometri parcurşi de camioane pe an. Costurile fixe sunt împărţite la mai puţini km, prin urmare costul per km este mai mare. De asemenea, numărul de opriri pentru camioanele mai mici este limitat”, a declarat Storoj pentru News.ro.

O altă problemă, legată de zona de logistică, este lipsa depozitelor cu cross dock. ”Cross docking-ul presupune transferarea mărfurilor din trailerele care vin în cele care pleacă fără a fi necesară depozitarea, având o durată scurtă de staţionare. Aceste depozite ar avea o contribuţie importantă la reducerea costurilor de depozitare, manipulare şi de transport”, a spus Storoj.

Criza de angajați se adaugă la lipsa investițiilor în căi ferate

Găsirea de angajaţi este tot mai dificilă în România, iar scăderea ofertei din acest domeniu a dus la creşterea tarifelor pentru serviciile de logistică, a mai spus directorul de la Raben Logistics.

Storoj a subliniat că una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă toate companiile, nu doar industria de logistică, este lipsa de personal.

”Este din ce în ce mai greu să găseşti angajaţi şi nu vorbim doar de personal calificat. Scăderea ofertei în acest domeniu a contribuit la o creştere semnificativă a tarifelor pentru serviciile logistice”, a spus directorul general.

În prezent, compania are o capacitate de depozitare de 5.000 mp în patru oraşe din ţară şi 30 de mijloace de transport. În ceea ce priveşte veniturile, estimează o creştere de 25% comparativ cu anul trecut.