spot_img
sâmbătă, octombrie 1, 2022
spot_img

Lipsă de realizări. Autoritatea pentru Reformă Feroviară folosește trenuri rusești ca ilustrație

În lipsa oricăror trenuri cumpărate pentru piața românească, Autoritatea pentru Reformă Feroviară și-a ilustrat o postare pe Facebook cu trenuri rusești fabricate pentru regiunea siberiană.

Cum se chinuie de trei ani să definitiveze măcar o licitație de achiziție a materialului rulant – dar fără succes, Autoritatea de Reformă Feroviară s-a văzut nevoită în ultima zi a anului să apeleze la fotografii ale unor moderne trenuri rusești pentru a își ilustra postarea cu aprobarea, joi, a contractelor de servicii publice de către Guvern. Subiectul postării nu are desigur nicio legătură cu piața rusească a transporturilor nferoviare, cu producători ruși de material rulant etc.

Citește aici câte sute de milioane de euro a pierdut România în urma licitațiilor după ureche ale ARF.

Fotografia aleasă nu este nici măcar plătită, are rasterul Adobe Stock pe ea cu indicativul (vezi foto). O interogare a bazei de fotografii Adobe indică faptul că e vorba de un tren Lastochka (rândunică).  Aceste trenuri electrice cu o viteză de până la 160 km/oră sunt fabricate de Siemens Transportation pentru piața rusă. Sunt capabile să opereze la temperaturi de -40 grade Celsius. În doar șapte ore trenul ajunge de la Moscova la Sankt Petersburg.

Urmărește un clip de promovare a trenurilor Lastochka


Trenul poate acomoda 443 pasageri în cinci vagoane, dar poate fi extins la 10 vagoane. Trebuie precizat că firma germană în România la licitația de trenuri inter-regionale a refuzat să depună o ofertă, după ce a licitat fără succes și la cea de trenuri regionale (licitația a fost anulată într-un final).

Ultimele Articole