sâmbătă, aprilie 19, 2025

Patru linii din stația CF Curtici vor fi demontate și refăcute aproape de la zero

Patru linii din stația CF Curtici vor fi demontate și refăcute aproape de la zero, în urma unui contract pe care Regionala Timișoara a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA vrea să-l încheie cu un constructor feroviar.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Lucrări de întreținere și reparație-Stația Curtici, liniile 15A, 16A, 17A, 18A”. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de 180 de zile (jumătate de an), este de 3.599.940,71 lei, echivalentul a aproximativ 720.000 de euro.

Stația Curtici se află pe linia 200 Șibot-Curtici-Frontieră, linie magistrală. În această stație, în cadrul lucrărilor de reabilitare a Coridorului IV, Frontieră Curtici-km 614+000, în Grupa A nu au fost executate lucrări pe liniile de la 11A-18A. În această categorie intră și liniile 15A, 16A, 17A, la care traversele din beton care alcătuiesc suprastructura căii prezinta fisuri longitudinale, diblurile traverselor sunt distruse și nu mai este asigurată prinderea (materialul mărunt de cale este ruginit și înțepenit), iar prisma de piatră spartă este colmatată.



Cele patru linii din stația CF Curtici, pericol pentru siguranța circulației

Forța de munca insuficientă la districtul de linii pentru asigurarea necesarului de lucrări anuale, instrucționale, cât și starea căii pe liniile din stația Curtici, situație care pune în pericol siguranța circulației, impun intervenția cu firme autorizate și specializate în execuția lucrărilor de reparație linii și aparate de cale. Pentru consolidarea liniilor 15A, 16A, 17A este necesar a se executa lucrări de demontare a suprastructurii, săpătură pe întreaga lungime a liniilor și evacuarea pământului rezultat, nivelarea platformei, așternerea stratului de piatră spartă și montarea suprastructurii, descărcarea pietrei sparte și burajele tehnologice, conform caietului de sarcini.

Realizarea lucrărilor se va face în conformitate cu procesele tehnologice stabilite în caietul de sarcini și trebuie să îndeplinească condițiile de siguranță a circulației feroviare impuse prin regulamente, instrucțiuni și norme de specialitate ale CNCF CFR SA privind circulația trenurilor. Executantul lucrării va asigura achiziția materialelor necesare prevăzute în caietul de sarcini.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 29 aprilie 2024, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 29 octombrie 2024.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole