vineri, octombrie 11, 2024
spot_img

Linii de tramvai dispărute decenii în urmă, propuse spre modernizare

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov conține erori grave, semn al lucrului de mântuială, arată Asociația Metrou Ușor într-o postare pe Facebook. Linii de tramvai dispărute decenii în urmă, propuse spre modernizare.

Asociația a avertizat inclusiv Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – TPBI asupra acestora. „Am trimis către #TPBI feedback pentru noul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă Buc-IF, aflat în dezbatere publică. Am semnalat o serie de greșeli flagrante și am emis propuneri și solicitări pentru remedierea acestora”, spun reprezentanții AMU.

PMUD 2.0 este un document strategic ce va dicta direcția de dezvoltare a mobilității urbane din aria metropolitană a Bucureștiului, cu perspective până în anul 2040. De aceea, este esențial ca documentul să fie bine fundamentat, spune AMU.

Astfel, sunt semnalate erorile următoare la capitolul dezvoltare a transportului cu tramvaiul:

  • Pe hartă apare infrastructură de tramvai desființată în ultimele decenii, ca fiind propusă spre „modernizare” în pachetul „Do Minimum, repair and manage”, de exemplu (evidențiate cu roșu pe hartă): – Bd. Bucureștii Noi între Bd. Gloriei și Terminal Străulești (tramvaiul a circulat până la Bd. Laminorului), infrastructura a fost desființată în anul 2013 pentru extinderea magistralei M4 de metrou. – Bd. Griviței între Clăbucet și Podul Grant, infrastructura a fost desființată în anul 1990 pentru construirea magistralei M4 de metrou. – Bd. A.I. Cuza între Bd. Gh. Duca și Șos. Nicolae Titulescu, infrastructura a fost desființată pentru edificarea Pasajului Basarab și completarea inelului principal de tramvai. – Piața Rosetti, infrastructura a fost desființată odată cu realizarea străpungerii Str. Armand Călinescu – Str. Doctor Paleologu – Calea Moșilor în anul 1987.
  • Pe hartă apare infrastructură de tramvai deja modernizată ca fiind propusă spre modernizare în pachetul „Do Minimum, repair and manage”, precum și infrastructură nemodernizată, marcată eronat drept modernizată. Mai mult, anumite linii de tramvai active lipsesc de pe hartă. De exemplu (evidențiate cu mov pe hartă): – Bd. Timișoara între Bd. Paul Teodorescu și Str. Brașov lipsește de pe hartă. – Șos. Olteniței între Piața Sudului și Terminal Romprim lipsește de pe hartă. – Arterele Str. Vasile Lascăr, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Str. Ziduri Moși, Bd. Ferdinand, Bd. Camil Ressu, Bd. Theodor Pallady (între Bd. Camil Ressu și Bd. 1 Decembrie 1918) apar eronat ca fiind deja modernizate, cu toate că fac obiectul unor proiecte de modernizare deja inițiate de Primăria Municipiului București. – Arterele Șos. Pantelimon (între Șos. Iancului și Terminal Granitul) și Bd. 1 Decembrie 1918 (între Bd. Theodor Pallady și Terminal FAUR Poarta 4) apar eronat ca fiind planificate pentru modernizare, cu toate că infrastructura este deja modernizată și nu sunt propuse spre modernizare pe termen scurt-mediu. – Str. Barbu Văcărescu și Str. Alexandru Șerbănescu trebuie marcate corespunzător pe hartă, întrucât lucrările de modernizare se vor apropia de final sau vor fi finalizate deja la momentul intrării în vigoare a PMUD-BI 2.0.
  • Pe hartă apar multiple secțiuni de infrastructură de tramvai inexistentă ca fiind propusă spre „modernizare” în pachetul „Do Minimum, repair and manage” (evidențiate cu galben pe hartă). Având în vedere faptul că infrastructura respectivă nu există, nu poate fi vorba despre modernizarea acesteia. În această etapă, nu opinăm asupra oportunității extinderii rețelei de tramvai pe aceste artere, însă dacă respectivele sectoare noi de linie sunt propuse într-adevăr spre edificare, acestea trebuie explicitate în textul documentului PMUD-BI 2.0. Ele sunt: – Str. Aviator Popișteanu, pe traseul liniei 97. – Calea Griviței între Str. Buzești și Calea Victoriei. – Bd. Lacul Tei între Str. Maica Domnului și Str. Barbu Văcărescu. – Str. Mihai Eminescu între Foișorul de Foc și Calea Moșilor. – Str. Baicului, traversând calea ferată Obor spre Str. Doamna Ghica. Considerăm că multitudinea de probleme enumerate mai sus reprezintă erori semnificative ale hărții rețelei de tramvai și solicităm remedierea acestora, astfel încât harta să corespundă realității din teren, precum și strategiei asumate în textul PMUD-BI 2.0. Harta nu este acceptabilă în forma actuală având în vedere faptul că ilustrează viziunea Municipiului București pentru rețeaua de tramvai pentru următoarele decenii.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole