duminică, decembrie 1, 2024
spot_img

Linie de tramvai reparată la Brăila, între municipiu și stațiunea Lacul Sărat

Consilierii municipali din Băila au aprobat, recent, un proiect de hotărâre privind un parteneriat între Municipiul Brăila și Comuna Chiscani pentru realizarea documentației tehnico-economice în legătură cu modernizarea liniei de tramvai care duce în Stațiunea Lacu Sărat. Linia are o lungime de aproape zece kilometri.

Linia de tramvai traversează stațiunea Lacul Sărat, un popular centru balnear

Este vorba despre un proiect pentru care se încearcă obținerea de finanțare de la Uniunea Europeană, ce prevede și o pistă de biciclete, spune  primarul Marian Dragomir. El adaugă că deși este un pas în plus, lucrurile vor mai dura până la implementare, deoarece încă nu s-au deschis liniile de finanțare pe următorul exercițiu financiar, potrivit publicației locale obiectivbr.ro.

Consilierii brăileni au aprobat zilele trecute un acord de parteneriat între municipiul Brăila și comuna Chiscani pentru realizarea documentației tehnico-economice aferente obiectivului de investiție ”Modernizarea conexiunii tramvai Brăila – Chiscani”.

Acest obiectiv este finanțat prin proiectul ”Sprijin la nivelul Regiunii Sud-Est pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile: mobilitate urbană, regenerare urbană”, cod SMIS 143538.

Printr-o hotărâre din septembrie 2020, CLM Brăila a aprobat proiectul ”Sprijin la nivelul Regunii Sud-Est” și depunerea acestuia în parteneriat cu Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii de Dezvoltare Sud-Est (ADRSE) în vederea obținerii finanțării prin POAT 2014-2020. După cum se arată în documentația aprobată de consilieri, în cadrul acestui proiect complex, Municipiul Brăila dorește să obțină finanțare nerambursabilă pentru realizarea documentațiilor tehnico-economice (inclusiv verificarea acestora de către verificatori autorizați) aferente următoarelor obiective de investiții: „Modernizarea conexiunii tramvai Brăila-Chiscani”, precum și „Amenajare și modernizare Faleza Dunării”.



Lucrarea va fi finanțată prin fonduri europene

Cererea de finanțare a fost transmisă în noiembrie 2020 și urmează să fie parcurse toate etapele de verificare și analiză necesare în vederea semnării contractului de finanțare. Totodată, în data de 2 februarie a acestui an, a fost încheiat acordul de parteneriat între ADR și Municipiul Brăila. După semnarea contractului de finanțare, ar trebui să fie realizate documentațiile tehnico-economice necesare pentru execuția lucrărilor la obiectivele de investiții menționate. În următoarea etapă de programare financiară 2021-2027 se dorește să se depună, în parteneriat cu Comuna Chiscani, o cerere de finanțare pentru obținerea finanțării nerambursabile din POR 2014-2020 pentru execuția lucrărilor de modernizare a conexiunii de tramvai Brăila – Chiscani.

Pașii necesari pentru realizarea acestei investiții sunt următorii: a) realizarea documentațiilor tehnico-economice finanțate prin POAT 2014-2020, în cadrul unei cereri de finanțare depusă în parteneriat între ADR și Municipiu – în cadrul acestei cereri, Comuna Chiscani nu este parte, dar va pune la dispoziție informațiile și documentele necesare pentru terenurile care îi aparțin și pentru care se vor realiza documentații tehnico-economice; b) execuția lucrărilor finanțate prin POR 2021-2027 în cadrul unei cereri de finanțare depuse în parteneriat de Municipiul Brăila și Primăria Chiscani.

Tramvai în centrul vechiului oraș

Ce presupune proiectul

Arealul de implementare al proiectului este de la Șoseaua de Centură a Municipiului Brăila, până la platforma Chimică a fostului Combinat de la Chiscani, inclusiv bucla de întoarcere. Liniile de tramvai și infrastructura acestora, inclusiv terenul aferent sunt proprietatea Municipiului Brăila, iar terenul pe care se va amenaja pista de biciclete, este parțial proprietatea Municipiului Brăila, restul fiind în proprietatea Comunei Chiscani. În acest sens vine acordul de parteneriat dintre cele două  UAT-uri.

Serviciile de proiectare vor avea în vedere refacerea infrastructurii: înlocuirea șinei pe calea de rulare dublă și cele două bucle de întoarcere Lacu Sărat și Chiscani, înlocuirea schimbătoarelor de cale, stații călători SMART de îmbarcare-debarcare, ce vor fi prevăzute și cu accesibilități pentru persoanele cu dizabilități, înlocuirea stâlpilor de susținere linie de contact, înlocuirea liniei de contact, înlocuirea accesoriilor și a cablului de alimentare pentru rețeaua de contact până în depoul aflat în proximitatea Șoselei de Centură și amenajarea pistei de biciclete cu două sensuri de la Brăila – Șoseaua de Centură – până în Stațiunea Lacu Sărat.

”Această asociere este necesară pentru reabilitarea liniei de tramvai către Lacu Sărat și construirea unor piste de biciclete. Este un proiect care va dura destul de mult până la implementare, deoarece ghidurile de finanțare cu fonduri europene încă nu sunt finalizate, dar noi parcurgem aceste etape pentru a câștiga timp”, spune Dragomir.

Proiectul privind acordul de parteneriat cu Comuna Chiscani a fost aprobat fără discuții, cu unanimitate de voturi în CLM Brăila. (D.C.)

 

IN THE SPOTLIGHT

ANALIZĂ Ce au promis PSD, PNL și USR pentru calea ferată în 2020 și ce s-a făcut

Programul de guvernare PSD, aidoma celor ale PNL și USR, promiteau înaintea alegerilor generale din 2020 lapte și miere pentru transportul feroviar. Între timp,...

Ultimele Articole