Primul ”tramvai lumină” produs de Alstom pentru linia T9 din Paris a fost livrat și a început testele. Celelalte 21 de rame sunt așteptate în cursul anului viitor.
Primul test al tramvaiului a început în prezența lui Valérie Pécresse, președintele Ile-de-France și al d’Ile-de-France Mobilités, și al primarului Parisului, Anne Hidalgo.
Supranumit „tram lumière” (tramvai lumină), datorită luminozității sale exterioare, asigurată de o instalație 100% LED pe toată lungimea sa, tramvaiul a fost asamblat la uzina Alstom de la La Rochelle (Charente-Maritime). Finanțată 100% de Ile-de-France Mobilités, costul total al achiziției este de 74,5 milioane de euro. Keolis se va acopa de asigurarea bunei funcționări a liniei, sub supervizarea Ile-de-France Mobilités.
Tramvaiul de pe linia T9 din Paris a început testele
Este prevăzută o primă fază de teste pe parcursul a zece luni de zile. Această primă ramă va fi supusă la teste între atelierul-depou Orly și strada Christophe Colomb la Choisy-le-Roi, teste care vor permite verificarea punct cu punct a materialului rulant și a infrastructurii. Alte 21 de rame urmează să fie livrate într-un ritm de două-trei pe lună, până la lansarea oficială din septembrie 2020.
Cu o lungime de 45 de metri, aceste rame vor putea transporta până la 314 călători fiecare, din care 73 de locuri pe scaune, Aceste noi tramvaie (de tip Citadis X05), al căror design a fost asigurat de echipele Île-de-France Mobilités, Alstom și Saguez & Partners, vor fi echipate cu 32 de porturi USB fiecare, informează site-ul L’Usine Nouvelle.
Traseul liniei T9 va trece prin șase orașe (Ivry-sur-Seine, Vitry-sur-Seine, Choisy-le-Roi, Thiais, Orly și Paris), va avea 19 stații și va permite transportul a 80.000 de persoane pe axa Paris-Orly.