Deutsche Bahn (DB) a finalizat lucrările de întreținere și reînnoire a liniei de mare viteză Hamburg-Berlin, conform planului, pe 14 decembrie. Începând cu 16 august 2024, DB a înlocuit peste 74 de kilometri de șine și a reînnoit 100 de aparate de cale ferată pentru a menține linia robustă și eficientă.
„Linia de mare viteză dintre Hamburg și Berlin este una dintre cele mai aglomerate linii de cale ferată din Germania și, prin urmare, foarte utilizată. Măsurile de întreținere de patru luni au fost inevitabile pentru a continua să asigure operațiuni stabile la viteze mari. Mulțumesc echipelor DB și tuturor partenerilor implicați pentru performanța puternică și punctuală. Acum ne îndreptăm toată atenția către renovarea generală de anul viitor, prin care vom moderniza complet infrastructura feroviară și stațiile dintr-odată”, a declarat Dr. Philipp Nagl, CEO al DB InfraGO AG.
Cu 230 de trenuri și până la 30.000 de pasageri pe zi, această rută între cele mai mari două orașe germane este una dintre cele mai importante legături directe între orașe. Începând cu 15 decembrie, trenurile pe distanțe lungi vor circula ca de obicei și aproape la fiecare jumătate de oră între Hamburg și Berlin și, de asemenea, vor opri din nou în Büchen, Ludwigslust și Wittenberge. Devierea prin Uelzen și Stendal nu va mai fi necesară.
Cu aproximativ 60 de călătorii directe între cele două metropole, calea ferată este bine pregătită pentru cererea ridicată așteptată în perioada Crăciunului și a Anului Nou. În plus, primele trenuri ComfortJet noi ale Căilor Ferate Cehe sunt în funcțiune pe această rută, făcând legătura între Hamburg, Berlin, Dresda și Praga la fiecare două ore în timpul zilei, fără a fi necesară schimbarea trenurilor. Acestea înlocuiesc treptat vagoanele Eurocity mai vechi. De asemenea, traficul regional și de marfă circulă din nou ca de obicei.
De asemenea, în timpul lucrărilor de construcție au existat restricții pentru călătorii locali și pe distanțe lungi între Hamburg și Schwerin. În prezent, ruta este din nou deschisă conform planului, odată cu finalizarea lucrărilor de construcție.
Alte măsuri de construcție implementate în timpul închiderii:
- Modernizarea podului Sude între Hagenow Land și Schwerin;
- A doua cale ferată în zona gării din Hagenow Land, care crește capacitatea și fiabilitatea pe ruta Hamburg-Schwerin și creează condițiile pentru Deutschlandtakt;
- Continuarea lucrărilor de construcție a pasajului de cale ferată Ludwigslust;
- Măsuri ample de modernizare la stația Schwarzenbek, cum ar fi extinderea peronului, renovarea peronului principal, un nou acoperiș al peronului, adăposturi suplimentare împotriva intemperiilor și un sistem de ghidare tactilă pentru îmbunătățirea accesibilității;
- Demontarea parțială a suprastructurii așa-numitei șine cu dale între Dergenthin și Wittenberge și înlocuirea cu o suprastructură balastată.
Reabilitarea generală a liniei Hamburg-Berlin
Lucrările de construcție din acest an au fost necesare pentru ca trenurile să poată continua să circule cu viteză maximă pe ruta Hamburg-Berlin. Din cauza stării tehnice a anumitor sisteme, lucrările nu au putut fi amânate. Renovarea generală completă a rutei Hamburg-Berlin este acum programată pentru perioada august 2025 și sfârșitul lunii aprilie 2026.
În aceste nouă luni, DB va efectua toate lucrările suplimentare necesare la șine, aparate de cale și linii aeriene, va crea mai multă flexibilitate în exploatare prin oferirea de posibilități suplimentare de depășire pentru trenuri și va moderniza stațiile. De asemenea, va reînnoi tehnologia de control și siguranță și va extinde conexiunea la ruta inovatoare de comunicații mobile cu viteze de date gigabit pe tren, astfel încât călătorii să poată efectua apeluri și să navigheze pe internet între Hamburg și Berlin la cea mai bună calitate în viitor.
În timpul lucrărilor din perioada 1 august 2025 – 30 aprilie 2026, călătorii și mărfurile vor ajunge în mod fiabil la destinație. DB va furniza informații cu privire la detaliile conceptului de transport la începutul anului viitor.
Renovarea generală a rutei Hamburg-Berlin face parte din programul general S3 pentru renovarea structurală a grupului DB în următorii trei ani. Un total de aproximativ 1.500 de kilometri de cale ferată vor fi modernizați fundamental până în 2027. Scopul este ca DB să devină din nou mai punctuală, mai fiabilă și mai profitabilă prin renovarea generală și alte măsuri. Astfel, se creează o bază stabilă pentru continuarea creșterii strategiei Strong Rail Group, iar DB își aduce contribuția la obiectivele politicii guvernului federal în materie de transport și climă.