luni, iulie 7, 2025

FOTO. O cale ferată inaugurată în anul 1903 a intrat în reparații. Ce lucrări se fac

Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara a început lucrări de reparații pe linia ferată Dudeștii Noi-Satu Nou, inaugurată în anul 1903.

Constructorul SC Europan Prod SA face lucrările de reparații fără închidere de linie. Pe calea ferată Timișoara Nord-Sânnicolau Mare (secția feroviară 218) circulă doar trenurile Regio Călători.

Au demarat lucrări de modernizare pe un tronson de cale ferată în Timiș, în timp ce trenurile circulă. Este vorba despre Dudeștii Noi – Biled – Satu Nou.

Linia ferată Dudeștii Noi-Satu Nou, una dintre cele mai vechi din județul Timiș, a fost construită între anii 1895 și 1903. De-a lungul anilor au mai fost făcute intervenții, iar ultima datează din 1997, și doar pe un tronson. Din cauza stării infrastructurii, de multă vreme, pe traseul Dudeștii Noi-Biled-Satu Nou au fost introduse restricții de viteză de 30 km/oră pe unele tronsoane, și chiar de 20 km/oră pe altele.



Ce lucrări se fac

SRCF Timișoara precizează că acum, pe o lungime de 4,6 km de curbe, se înlocuiesc traverse și linii, se așterne piatră spartă și se înlocuiesc macazuri. Lucrările au loc în intervalele în care nu circulă trenurile.

”Pe raza Regionalei Timișoara, în luna iunie, au fost demarate o serie de lucrări, având că obiect <Lucrări de întreținere și reparație linia 133 între Dudeștii Noi-Biled-Satu Nou, km. 13+083 – 28+815; km. 31+250 – 42+010>.

– Curbe în linie curentă Dudeștii Noi-Biled (11 buc.);

– Curbe în linie curentă Biled-Satu Nou (4 buc.pe lemn);

– Linia III directă stația Biled (aparate de cale + linie CF între aparate de cale).

Pe aceste segmente de cale ferată, constructorul SC Europan Prod SA, conform contractului, va executa următoarele lucrări de bază:

– Defrișare vegetație pe curbe;

– Demontare panouri CF scoase din cale de pe curbele aflate pe distanța Dudeștii Noi-Biled km 13+083- km 28+815, km 31+250 – km 31+550, km 33+600-km 33+960, km 34+430-km 34+774, km 41+790-km 42+010 precum și km 28+100, km 28+690 pe linia III directă scoatere din cale aparate de cale S1, S3, S10 ; B 2-4-6-8;

– Săpătură pe toată lungimea curbelor, săpatură pe lungimea pe care au fost scoase din cale panourile și aparate de cale;

– Pregătire platformă pentru așternerea stratului de piatră spartă;

– Introducere panouri realizate din șină tip 60 SB și traverse beton TW – 60 noi;

– Introducere 3 buc. aparate de cale S49-300 și 1 buc. aparat de cale S49-190;

– Reparație treceri la nivel aflate pe curbe : TN km 18+467, TN km 19+350, TN km 20+880 , TN km 28+026 și TN km 28+720;

– Descărcare piatră spartă;

– Buraje tehnologice”, transmit reprezentanții SRCF Timișoara.

IN THE SPOTLIGHT

RTI Railtrans intră oficial pe piața din România prin achiziția a 50% din EP Rail

RTI Railtrans, unul dintre cei mai dinamici operatori feroviari din Europa Centrală, a făcut un pas strategic important pentru extinderea sa în Europa de...

Ultimele Articole