Alstom dă detalii despre contractul referitor la linia ferată Brașov-Sighișoara, semnat joi

5 martie 2020

După ce a semnat joi dimineață, în calitate de lider al Asocierii RailWorks, contractul referitor la linia ferată Brașov-Sighișoara, loturile 1 și 3, compania Alstom a venit cu detalii referitoare la implicarea sa în acest proiect.

linia ferată Brașov-Sighișoara
Lucrări executate de Alstom în stația Curtici

Alstom, în calitate de lider de consorțiu, va furniza centralizarea electronică, soluțiile digitale de gestionare a traficului feroviar și pe cele de electrificare. Partea Alstom din contract totalizează peste 120 milioane de euro. Durata de execuție a lucrărilor este estimată la aproximativ patru ani, se arată într-un comunicat de presă dat publicității de Alstom România.

Dacă n-ar fi fost contestații, lucrările ar fi fost la final

Cu alte cuvinte, modernizarea ar fi fost aproape finalizată în acest moment, dacă Asocierea Brasig, formată din companiile austriece Strabag și Swietelsky, nu ar fi contestat procedura de atribuire, care se finalizase în 2016.

Proiectul se derulează pe subsecțiunea Sighișoara-Brașov, Loturile 1 și 3, parte din Coridorul european Rin-Dunăre, care conectează Nuremberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța. Compania Alstom este activă în lucrările continue de reabilitare a tronsonului românesc al acestui coridor din anul 2012.

Se modernizează 170 km pe linia ferată Brașov-Sighișoara

Contractul are ca obiect modernizarea a aproximativ 170 km de infrastructură feroviară pentru operarea trenurilor de pasageri cu viteza maximă de 160 km/h și include reabilitarea infrastructurii și a suprastructurii, electrificarea, sistemele de control al traficului și de telecomunicații, inclusiv GSM-R, precum și lucrările de construcții civile. Compania Alstom este direct responsabilă de proiectarea și implementarea tuturor lucrărilor legate de: centrul de control al traficului de la Brașov, sistemul european de semnalizare feroviară ERTMS Nivelul 2, centralizarea electronică, sistemele de informare a pasagerilor și modernizarea sistemului de electrificare a căii ferate prin substații de tracțiune electrică.

„Acest contract consolidează poziția de lider a Alstom pe piața feroviară din România, atât pe segmentul de semnalizări feroviare, cât și pe cel de electrificare. După instalarea primului sistem modern de management al traficului din România la Arad, suntem acum pregătiți să extindem performanțele la noile tronsoane. Acest proiect complex va reprezenta o altă referință pentru grupul Alstom. București a devenit un centru strategic pentru expertiza Alstom în soluții de control al traficului, acoperind nu doar proiectele locale, ci și întreaga regiune a Europei Centrale și de Est,” a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Compania Alstom este în România de 25 de ani

ATLAS 200 este soluția Alstom pentru semnalizare ERTMS nivelul 2, permițând trenurilor să circule cu viteze mai mari, în condiții de perfectă siguranță a traficului. De asemenea, Alstom va furniza și instalațiile de centralizare electronică și va implementa sistemul de telecomunicații GSM-R. Pentru modernizarea suspensiei catenare, Alstom va furniza soluția sa OCS3, beneficiind de capabilitățile proprii de la unitatea de producție din Lecco, Italia, precum și de experiența globală a sistemelor OCS3 aflate în operare.

Compania Alstom este prezentă în România de peste 25 de ani și are în prezent 450 de angajați în țară. Activitățile în desfășurare ale companiei cuprind proiecte de reabilitare a căilor ferate în diverse faze de implementare, precum și întreținerea trenurilor de metrou din București.

Pentru mai multe informații desre proiectele Alstom și ale CFR SA, vă așteptăm sătămâna viitoare la Galați, în perioada 11-12 martie 2020, la Conferința de Infrastructură organizată de Club Feroviar.