Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat vineri dimineață că s-a reparat linia distrusă de deraierea de la Dorobanțu din vara anului trecut de pe Magistrala 800 București-Constanța.
Lucrările de reparații la infrastructura feroviară pe firul I, de la km 198+900 la km 203+600, între stațiile Dorobanțu și Basarabi, inclusiv în zona podului de la km 201+400, au fost executate în perioada 4 aprilie 2022 – 20 mai 2022. Circulația feroviară a fost redeschisă pe data de 20 mai, cu viteza de 70 km/oră, viteză necesară pentru atingerea tonajului după finalizarea lucrărilor, iar din 30 iunie 2022, viteza de circulație a crescut la 120 km/oră, pe zona afectată de deraierea din iulie 2021.
Deraierea de la Dorobanțu a avut loc în iulie 2021
Infrastructura feroviară și componentele aferente au fost distruse pe o distanță de 4,7 km, între stațiile Dorobanțu și Basarabi, după deraierea, în iulie 2021, pe firul I, a unui vagon din compunerea unui tren de marfă. Începerea lucrărilor pe firul I, între stațiile Dorobanțu – Basarabi, a fost blocată timp de șapte luni, din cauza contestațiilor depuse, de o asociere de firme (clasată pe locul 2), atât la CNSC, cât și la Curtea de Apel, precizează CFR SA într-o postare pe pagina sa de Facebook. Despre acest subiect, Club Feroviar a scris AICI.
Pe 29 septembrie 2021 Regionala Constanța a CFR SA a comunicat oferta câștigătoare, a nemților de la Wiebe, iar pe 8 martie 2022 CNSC a admis ca nefondată contestația depusă de asocierea de firme clasată pe locul 2 (SC Proiect Consult SRL – Euroconstruct Trading 98 SRL).
Contract de 6,1 milioane de lei
Valoarea contractului a fost de 6,1 milioane de lei. Lucrările de reparații la infrastructura feroviară pe firul I, de la km 198+900 la km 203+600, între stațiile Dorobanțu – Basarabi, inclusiv în zona podului CF de la km 201+400, au constat în:
– înlocuire traverse din beton precomprimat tip T00 W60 -7668 buc.
– înlocuire traverse lemn speciale pod – 311 buc.
-înlocuire traverse beton precomprimat speciale pentru pod – 224 buc.
– înlocuire traverse lemn normale pe viaducte pod -18 buc.
-înlocuire JIL-uri tip 60 – 4 buc.
-secționare CFJ, resudură, detensionare CFJ – 4,650 km.
– realizarea prismei de piatră spartă, conform STAS – 4,650 km.
– buraje/ripări tehnologice – 4,650 km.
Prin finalizarea acestor lucrări s-a ridicat restricția de viteză de 50 km/oră de pe firul I și s-a reluat circulația pe ambele fire, între Dorobanțu și Basarabi, iar pe zona distrusă în urma deraierii trenurile circulă deja cu viteza maximă proiectată de 120 km/oră.