sâmbătă, octombrie 12, 2024
spot_img

FOTO Asociația Metrou Ușor: lucrări în bătaie de joc la linia de tramvai de pe Doina Cornea

La linia de tramvai de pe bulevardul Doina Cornea (fost Vasile Milea), în vestul Capitalei, s-au făcut lucrări în bătaie de joc, acuză Asociația Metrou Ușor. Lucrările au fost realizate de asocierea Urban Profile Grele-Swietelsky-TIAB și au durat nepermis de mult.

Într-o postare de marți dimineață de pe contul oficial de Facebook al Asociației Metrou Ușor se amintește faptul că pe 3 august, în cadrul unie conferințe de presă, primarul general Nicușor Dan a declarat că lucrările de reabilitare a liniei de tramvai de pe bulevardele Doina Cornea și Paul Teodorescu sunt în etapele birocratice și tramvaiele își vor putea relua circulația în cinci sau șase săptămâni, respectiv abia în luna septembrie.

„Încă o dată, un proiect de infrastructură este victimă a incompetenței administrative. După ce finalizarea acestui proiect a avut loc cu întârziere față de termenul inițial, 25 mai 2022, etapele birocratice sunt întinse pe termene nepermis de mari, în condițiile în care recepția altor lucrări de infrastructură a avut loc mult mai rapid”, se arată în postare.

Apoi, Asociația Metrou Ușor trece în revistă și modul în care au fost realizate lucrările: „Urmărim cu interes dacă termenul extins alocat recepției include și remedierea de către constructor a unor deficiențe de execuție: plăcile pentru ghidajul accesului persoanelor nevăzătoare sunt montate în bătaie de joc, cu denivelări consistente ce prezintă un pericol de împiedicare, intersecția cu Bulevardul Iuliu Maniu nu este la același nivel cu linia de tramvai și prezintă denivelări, iar troleibuzele încă nu au fost reintroduse pe bulevard. Acestora li se adaugă și o deficiență de proiectare din caietul de sarcini întocmit de Primăria Municipiului București: lungimea noilor peroane de la Bd. Iuliu Maniu disponibilă pentru îmbarcare este de doar 40 de metri, astfel că în situația în care două sau mai multe tramvaie vor traversa intersecția unul după altul, unul singur va reuși să intre la peron, iar cele din spate vor rămâne blocate în intersecție. O potențială soluție, semaforizarea dedicată, va mări semnificativ timpul necesar tramvaielor pentru a traversa intersecția. De asemenea, peronul de la intersecția cu Bd. Timișoara și-a păstrat lungimea utilă de aprox. 55m, insuficientă pentru două tramvaie, în toate situațiile posibile (36m + 27m, 36m + 36m). Asociația Metrou Ușor condamnă ferm întârzierile și slaba calitate a execuției anumitor detalii ale acestui proiect. Îndemnăm la urgentarea deschiderii circulației normale a mijloacelor de transport public în această zonă și solicităm remedierea erorilor de execuție semnalate”.

Linia de tramvai de pe Doina Cornea: 1,1 km în mai bine de un an

După ce a dat peste cap traficul rutier timp mai bine de an, asocierea Urban Profile Grele – Swietelsky – TIAB a reușit să termine lucrările cu o întârziere considerabilă de două luni și la un preț mai mare decât cel convenit inițial, după cum a scris recent Club Feroviar.

Proiectul a vizat modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe bd. Doina Cornea, pe care circulă tramvaiele 1 și 10. În cadrul proiectului, s-au executat următoarele lucrări: refacerea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare – înlocuire traverse, șine, prinderi, amortizoare de zgomote și vibrații, înlocuirea stâlpilor de susținere a rețelei de contact, înlocuirea firelor de la rețeaua de contact, inclusiv elementele de susținere, refacerea peroanelor de pe tronson cu respectarea standardelor și normelor în vigoare, lucrări de reabilitare la pasajul subteran pietonal, lucrări la iluminatul public.

Valoarea totală a lucrărilor a fost inițial de 28.056.510,21 lei, echivalentul a aproximativ 5,7 milioane de euro. În plus, dincolo de extinderea de timp, proiectul pare a se fi scumpit masiv, de la 18 milioane de lei la 28 de milioane de lei. Anunțul de atribuire publicat în SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice menționează o valoare de atribuire de 18 milioane de lei. Ulterior, la finele lunii iunie apare un nou act adițional, al nouălea, care menționează „modificare preț contract”.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole