miercuri, ianuarie 22, 2025
spot_img

Linia de metrou Lac Straulesti – Gara de Nord – Gara Progresu a fost estimata la 1,12 miliarde de euro

Studiul de prefezabilitate aferent Magistralei 4 de metrou: Lac Straulesti – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu a fost finalizat. Noul tronson de metrou va avea o lungime de circa  11 kilometri, va deservi aproximativ 14 statii si 1 depou. Costul investiției este estimat la 1,12 miliarde euro. Studiul de prefezabilitate a fost aprobat in Consiliul Tehnico-Economic al Metrorex.

Studiul a relevat faptul ca dintr-o gama de optiuni în ceea ce privește mijloacele de transport în comun precum metroul, autobuzul, tramvaiul, autobuzul rapid, metroul reprezintă cea mai benefică și fezabilă intervenție de transport public de-a lungul coridorului care leagă Gara de Nord și Gara Progresul. Analiza multicriterială din cadrul studiului de fezabilitate a cuprins o gamă largă de componente de performanță economică, financiară și a transportului.

Principalele concluzii ale studiului de prefezabilitate sustin:

  • crearea unui sistem eficient de transport la nivelul orașului.
  • reducerea impactului activităților de transport asupra mediului.
  • imbunătățirea siguranței sistemului de transport din București.
  • reducerea traficului de călători de pe Magistrala 2 de metrou prin creșterea capacității de transport public de-a lungul coridorului nord-sud.
  • imbunătățirea accesibilității transportului public în zonele cu densitate mare a populației din partea de sud a Bucureștiului.

Metrorex anunta ca urmatoarea etapa prevede efectuarea studiului de fezabilitate, acesta avand termen de finalizare semestrul II din 2019. Cele doua studii sunt finanțate prin Programul de Cooperare Elvețiano-Român. Prin acesti pași se urmăreste oportunitatea realizarii liniei de metrou – Lac Straulesti – Gara de Nord – Gara Progresu. Construcția liniei de metrou va îmbunătăți transportul urban public din București prin descongestionarea traficului de suprafață din zona centrală și de sud a orașului și va realiza legatura directă între zona de nord-vest și zona de sud a capitalei.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole