vineri, august 30, 2024
spot_img

FOTO Linia de aeroport: Promisiunea încălcată de Preoteasa și o bilă albă pentru TFC

În ultima vreme, șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, își încalcă din ce în ce mai des o promisiune făcută anul trecut în ceea ce privește linia de aeroport. Pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă au fost introduse automotoare vandalizate, cu graffiti și geamuri sparte, la care nu funcționează instalația de climatizare și care au probleme la suspensii. În plus, multe dintre aceste automotoare nu au validatoare STB, iar dacă nu ți-ai luat bilet de la casierie, de la automat sau online plătești dublu în tren. Nici în automotoarele Bombardier Talent ale Transferoviar Călători aerul condiționat nu funcționează de cele mai multe ori. În schimb, automotoarele Alstom Coradia ale aceluiași operator privat arată și se comportă impecabil, la un an de la introducerea lor în serviciul comercial.

Automotoarele de pe linia de Otopeni Automotoare defecte la Parc MogoșoaiaÎn primăvara anului trecut, Club Feroviar a semnalat o situație jenantă (pentru a folosi un eufemism) în care s-au aflat două automotoare Siemens Desiro care circulau cuplate pen linia de aeroport.

Cele două ”Săgeți Albastre” au rămas defecte după doar zece minute de la plecare, în stația PO Parc Mogoșoaia, iar mecanicul s-a chinuit în zadar să le repare, după cum puteți vedea în fotografia alăturată. Până să fie remediată defecțiunea, cursa a înregistrat o întârziere de 45 de minute, fapt ce a dat peste cap circulația tuturor trenurilor pe secția respectivă.



Promisiunea lui Traian Preoteasa, după situația dezvăluită de Club Feroviar

O săptămână mai târziu, în emisiunea Drumurile Noastre de la B1 TV, în care s-a aflat și reporterul Club Feroviar, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a promis că automotoarele care circulă între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă vor fi înlocuite cu unele recent ieșite de la reparații.

”În ceea ce privește aeroportul (cursele feroviare Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă și retur – n.red.), am dat dispoziția ca de luni – aici e ceva care-mi scapă la ora asta, ce s-a întâmplat pe Otopeni – să fie aduse toate cele opt automotoare care au făcut R7 și R9 – atâtea au fost scoase până la această perioadă – și vor face turnusul de Otopeni. Cele opt automotoare care au fost scoase recent din întreprinderile reparatoare. Veți vedea de săptămâna viitoare, sunt în zona Clujului și vor fi aduse și vor face numai turnusul de Otopeni”, spunea atunci șeful operatorului feroviar de stat.

După alte câteva zile, Preoteasa a și testat personal cum se comportă automotoarele proaspăt reparate, așa cum am scris atunci. Iar mult timp pe ruta de aeroport au circulat doar automotoare reparate, care arătau decent și la care funcționa climatizarea. O situație de normalitate, având în vedere că această conexiune feroviară este practic ”cartea de vizită” a României, prima impresie despre țara noastră a celor care au aterizat la Aeroportul Henri Coandă Otopeni.



Pe linia de aeroport au fost introduse automotoare aflate într-o stare deplorabilă

Toate bune și frumoase, până în această vară, când automotoarele bune au fost distribuite pe alte secții de circulație, iar în locul lor pe linia de aeroport au început să fie introduse ”Săgeți” aflate într-o stare deplorabilă.

Așa cum se poate observa și în fotografiile alăturate, realizate duminică seara în automotorul 2088 de colaboratorul nostru Adrian Constantin Zofei. Geamuri sparte și cu graffiti, tapițerie murdară, instalație de climatizare care nu funcționează decât sporadic, suspensii cu probleme – acestea sunt, pe scurt, hibele automotoarelor cu care sunt nevoiți să circule atât românii, cât și străinii care vin sau se duc la aeroport. O rușine națională!

Dacă nu nimerești automotor cu validator STB, plătești dublu călătoria

linia de aeroport Cardurile metropolitane integrate Metrorex-STB-CFR-TFC Biletul unic de Aeroport biletul unic STB-Metrorex-CFRBa, mai mult, riști să plătești dublu călătoria dacă nu ți-ai luat bilet de la casierie, de la automat sau online.

Dispoziția dată de Traian Preoteasa în acest sens a intrat în vigoare de la 1 februarie 2024, așa cum am scris la vremea respectivă. Ai însă posibilitatea de a plăti călătoria cu cardul bancar, la validatoarele din automotoare. Sunt dotate cu validatoare doar automotoarele 2072, 2093, 2100 și 2107, dar unele dintre acestea au fost distribuite pe alte rute (de exemplu AM 2100 a circulat duminică pe relația București-Urziceni). Automotoarele 2088 și 2115 nu au validatoare, așa că vei plăti în tren 11 lei pe o călătorie, în loc de 5,5 lei.

Alstom Coradia Lint, un an de serviciu impecabil pe linia de Otopeni

De remarcat faptul că la ”concurență”, adică la Transferoviar Călători biletul costă 5,5 lei indiferent de unde te urci pe ruta respectivă și indiferent dacă automotorul are sau nu validator.

Că tot a venit vorba de TFC, să notăm și faptul că acest operator folosește pe linia de aeroport automotoare Bombardier Talent și Alstom Coradia Lint. Primele au probleme cu funcționarea instalației de aer condiționat, însă cele Alstom, care zilele trecute au împlinit un an de când au fost introduse în circulație se comportă impecabil. Climatizarea funcționează, sunt curate, silențioase și, în plus fașă de automotoarele Desiro ale operatorului feroviar de stat, au și prize, după cum se poate observa din setul de fotografii realizate aseară de reporterul Club Feroviar.

Șase automotoare ale CFR Călători, sechestrate la Remarul 16 Februarie

închiriere de automotoare diesel modernizarea vagoanelor restaurant scrisorile de garanție Ovidiu Vizante la conducerea CFR Călători Raport de control la CFR Călători reparații la Săgeata Albastră noul șef al CFR Călători majorările de capital la CFR Călători consilier la Ministerul TransporturilorNumai că despre TFC nu avem doar cuvinte de laudă. Acest operator are un avantaj neconcurențial asupra CFR Călători și vom explica de ce în cele ce urmează.

Ei bine, Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca, reparator de material rulant deținut de Călin Mitică, care este și patronul TFC, ține sechestrate de șase ani șase automotoare ale CFR Călători. Această stare de fapt este consemnată inclusiv de un Raport de Control la CFR Călători, dat publicității la finele lunii aprilie 2020 de Corpul de Control al Prim-Ministrului, în care se calculau și pierderile suferite de operatorul feroviar de stat. Cele șase automotoare sunt și acum în curtea societății Remarul 16 Februarie, iar cei care s-au perindat pe la conducerea CFR Călători, inclusiv Traian Preoteasa, nu au făcut plângere penală, ci s-au mulțumit să intenteze un proces civil care, evident, trenează.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole