Inca un tronson feroviar va fi finalizat pana la sfarsitul lui 2018

Tunelul Sighisoara

Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Ovidiu Sirbu a anuntat ca tronsonul Sighisoara-Coslariu, parte din linia de cale ferata Brasov-Simeria, pe care se va circula cu o viteza maxima de 160 km/h, va fi finalizat pana la sfarsitul acestui an.

Declaratia a fost facuta cu ocazia unei vizite de lucru pe santierul proiectului „Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov- Simeria, parte componenta a Coridorului IV paneuropean pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h”.

“Daca pe insfrastructura rutiera lucrurile nu se desfasoara intotdeauna asa cum ne-am dori, am avut supriza ca pe cei aproape 100 de kilometri de cale ferata de pe Coridorul IV paneuropean, intre Sighisoara si Coslariu, sa vad o mobilizare exemplara. Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov- Simeria, parte componenta a Coridorului IV paneuropean prevede ca circulatia trenurilor sa fie cu o viteza maxima de 160 km/h, pe portiunea mai sus mentionata”, a declarat Ovidiu Sirbu.

Prezent la vizita tehnica de pe santierul de cale ferata, directorul general al CFR SA, Ion Gavrila, a dat asigurari ca se fac eforturi ca pana la sfarsitul anului sa se poata circula pe aceasta portiune de cale ferata.

Secretarul de Stat a precizat apoi ca in perioada urmatoare se va urmari evolutia lucrarilor si se vor efectua si alte vizite pe santiere.

“Desigur, multi ar putea spune ca nu e mare lucru in conditiile in care trenurile din tarile occidentale circula si cu 300 km/h, insa trebuie sa se faca diferenta intre trenurile de mare viteza si cele conventionale. Cele conventionale au un standard european impus si anume viteza maxima de 160 km/h, care este valabila, spre exemplu si in Franta sau Germania”, a adaugat Secretarul de Stat Ovidiu Sarbu.

In cadrul lucrarilor au fost proiectate si executate lucrari de terasamente, suprastructura, lucrari civile in statii si lucrari energoalimentare. Printre cele mai importante lucrari finalizate pe tronsonul Sighisoara – Coslariu sunt:

Firul II de circulatie pe Podul Arc

-Podul in forma de arc peste raul Tarnava Mare

  • deschidere – 125 m
  • lungime – 134,6 m
  • constructie noua inaintea tunelului Sighisoara, intre gara Sighisoara si tunelul Sighisoara

–    Tunelul Sighisoara – amplasat intre statiile CF Sighisoara si Danes, subtraverseaza DN 13 la adancimi cuprinse intre 5-14 m. Tunelul are trei parti distincte, particularizate prin metoda de executie:

  • tunel artificial (intrare Sighisoara), cu lungimea de 20 m
  • tunel natural, cu lungimea de 325 m
  • tunel artificial (intrare Danes), cu lungimea de 56 m

-Tunelul Danes in lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferata construit in Romania dupa 1989.

Tunelul Danes – este construit printr-o tehnologie moderna implemetanta in trei parti distincte, particularizate prin metodele de executie:

  • tunel artificial (intrare Sighisoara), cu lungimea de 20 m
  • tunel natural, cu lungimea de 862 m
  • tunel artificial (intrare Danes), cu lungimea de 87 m

Toate aceste lucrari vor permite atingerea vitezei maxime de circulatie de 160 km/h pe o lungime cat mai mare a traseului Sighisoara-Atel si podurile de peste Tarnava, aferente intervalului Medias-Copsa Mica.

Contractul aferent a fost semnat in 2012 intre CFR SA, beneficiar si asocierea formata la acea data din companiile FCC Construcción SA, Alpine BAU GmbH si Azvi  SA. Dupa falimentul companiei austriece Alpine BAU GmbH, anuntat in 2013, lucrarile pe tronson au fost continuate de catre celelalte doua companii, FCC Construcción SA si Azvi SA.

Valoarea proiectului se ridica la 872,64 milioane lei (aproximativ 187 milioane de euro).